S35E Draken...

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: S35E Draken...

Inlägg av Andre B. »

Någon som har någon bra profilbild så man kan se skilnaden mellan spaningsnosen och jaktnosen?
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Paramedic
Inlägg: 86
Blev medlem: 03 dec 2012, 22:22
Namn: Tobias
Ort: Stockholm

Re: S35E Draken...

Inlägg av Paramedic »

Gräver fram din gamla tråd här Andre. :)

Jag har haft samma tanke ganska länge och hittade Hasegawa´s ena S35-box nu. Är också från trakterna, Träslöv, kanske en mil (?),om man följer den gamla Warberg-Ätrans gamla banvall, som passerar både nära där jag växte upp och haveriplatsen. Cyklat förbi ofta och farsan gick i skolan med ff...

Lite nyfiken på om du har hittat fler bilder eller kanske byggt klart?

Jag har en gammal bok typ "Vad hände -73" med minnen från hallands Nyheter från det året. Det står lite mera om haveriet och det är ett par svartvita gbilder också, på vrakdelar, bl a motorn har jag för mig. Skall leta upp den om du är intresserad.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: S35E Draken...

Inlägg av Anders.Edblad »

Vet inte om ni har användning av dom men jag har lite bilder på spaningsnosen. Dom är tagna på F-11 fina museum.

Bild
Bild
Bild

Anders E
Paramedic
Inlägg: 86
Blev medlem: 03 dec 2012, 22:22
Namn: Tobias
Ort: Stockholm

Re: S35E Draken...

Inlägg av Paramedic »

Det är alltid användbart - tack! :)

Måste besöka det muséet, har inte gjort det...
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Re: S35E Draken...

Inlägg av Fenix »

Jag tror att även nosen på Revells gamla 35:a är dansk dessutom är kroppen en Adam kort.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Paramedic
Inlägg: 86
Blev medlem: 03 dec 2012, 22:22
Namn: Tobias
Ort: Stockholm

Re: S35E Draken...

Inlägg av Paramedic »

Bild
hanfeh
Inlägg: 599
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: S35E Draken...

Inlägg av hanfeh »

Det verkligt intressanta i den här tråden tycker jag är bilden på sid 10 i FlygvapenNytt med labvagnen med gengasaggregat. Måste ha missat den tidigare. Jag trodde det var "Cirkus Brygger" trävagnar som gällde vid den här tiden och ända fram till 37-systemet. Har inte sett något underlag på denna vagn när jag sökt i F11 Museum arkiv. Är det någon på detta forum som känner till mer om denna typ av vagn.
Uppenbarligen läge för ytterligare ett diorama på F11 Museum. Bilden nedan är en gruppering med gamla trävagnarna ("Cirkus Brygger") som finns avbildad i det fina vinterdioramat under.
Bild

Bild
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Skriv svar