Någon som ser något märkligt...

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Någon som ser något märkligt...

Inlägg av Andre B. »

Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Någon som ser något märkligt...

Inlägg av Andre B. »

Trodde att någon med öga för detaljer skulle reagera på berörd Mustang... *ler*
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
TuveB
Inlägg: 248
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:29

Re: Någon som ser något märkligt...

Inlägg av TuveB »

Att stolen verkar sitta lite väl långt fram!?
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Någon som ser något märkligt...

Inlägg av Björn B »

HAr aldrigt brytt mig om Mustanger så mycket men ser det inte ut som någon har missat när man ändrat storlek på bild? Jag tycker den ser ihoptryckt ut i längd. Eller var Musse så där fet?
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Någon som ser något märkligt...

Inlägg av Andre B. »

Ok, kan hålla med om att formatet för mussen är lite felaktigt. Den ser kort och fet ut men det var inte vad jag tänkte på när jag såg den.
Vad jag reagerade på var D-day banden. Något som gör den här speciella Mustangen rätt intressant att bygga...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Någon som ser något märkligt...

Inlägg av Björn B »

Vet inte om den felvända färgordningen verkligen gör den intressant nog att bygga. Ingen Märkte ju det :) :) :) :)
OK Det är en sån där detalj som är rolig att ha ie en samling av modeller som ser ganska lika ut. Glöm inte att spara en kopia av foto av originalet så du kan försvara din felmålning.
Jag placerade stjärnorna på fel vinge på ett bygge men eftersom det var en karikatyr så gör det inte så mycket. Inget annat är ju rätt på modellen :)
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Någon som ser något märkligt...

Inlägg av Andre B. »

Nej, trodde själv den som gjort bilden på berörd flygmaskin varit lite snabb i vändningarna med D-day banden. Men när jag sen såg bilden på originalet så tyckte jag det var rätt kul som byggidé. Som du skriver Björn så är skillnaden eller felet så litet att ingen märker det. Airfix ger ju ut sin Mustang med dekaler till just en blånosad maskin så där finns ju lite möjligheter. Och även Tamiya har en blånosad mustang. Så för den som inte vill bygga just Petie 2nd så finns det alternativ...

http://www.littlefriends.co.uk/gallery. ... rchString=
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar