Sida 1 av 1

En guldstjärna för Eduards kundservice.

Postat: 24 jan 2017, 10:00
av Nicklas Karlén
Jag bjuder på ett litet guldkorn så här i januari dagen innan lön.

Jag håller på med ett helikopterbygge av en US Coast Guarde HH-60J Jayhawk. Som vanligt så har jag kostat på mig fotoets till dyra pengar och helt plötsligt så inträffar en mindre katastrof :evil: . En större fotoets detalj, i detta fall ett nät som ska täcka ett större luftintag på ett väldigt väl synligt ställe har lossnat i samband med att jag tappade plastbiten som den satt fast på. Självklart så går den inte att hitta, trots ett intensivt letande med släpljus från starka lampor och ett väldigt städande av byggbord och golv, det blev väldigt rent kan jag säga :lol:

Suck, suck, vad fan gör man nu. Ett väldigt letande i alla lådor efter något som kan likna det här som försvann, no luck :( . Ett inhöp av div, thè silar för att ev. hitta något som kan funka, men det har inte gått något vidare, för tjockt, för svårt att få till så att det passar och liknade. Jag var nere i hustruns bak låda och kikade på den mjölsikt som hon använder när hon bakar, men jag insåg att även om nätet nog skulle funka så skulle ett betydligt större problem uppstå om jag klippte sönder mjölsikten.

Jag började fundera på att köpa ett nytt fotoets kit av samma sort som det jag redan hade minus ett försvunnit nät, men det kändes väldigt surt plus att det inte verkar gå att få tag på i enkelhet heller.

När jag var på Eduards hemsida så hittade jag en funktion som kallades för "costumer service" och en dialog ruta öppnades och jag fick kontakt med en Petra Solcova där och jag fick förklara att del nr. XX från Eduards kit nr. XXXXX ´har försvunnit. Inga problem blev svaret, vi skickar en ny utan kostnad.

OK, det låter ju bra men vi vet ju hur det brukar bli, det kommer inget.

Igår, efter två veckor låg det ett kuvert i postlådan med just denna del plus några andra detaljer som sitter på samma del av fotoets arket :shock:. Kan jag få säga att jag blev väldigt glad :D :D . Nu går det att fortsätta med detta projekt utan att behöva ordna med en speciallösning just för att en detalj försvunnit :mrgreen: .

En stor guldstjärna till Eduards kundservice och detta kan kanske vara till hjälp för andra med liknade problem.

Nicklas

Re: En guldstjärna för Eduards kundservice.

Postat: 24 jan 2017, 10:19
av Janne Nilsson
Bra service.
Men nu när du har reservdelen så kommer du givetvis hitta den borttappade.

Janne Nilsson

Re: En guldstjärna för Eduards kundservice.

Postat: 24 jan 2017, 12:08
av jonaszett
Jag har liknande erfarenhet av Eduards reservdelsservice.
Jag hade en Bell X1 där rutan va spräckt ett litet mail till serviceavdelningen och vips så hade jag en ny hel
Z

Re: En guldstjärna för Eduards kundservice.

Postat: 24 jan 2017, 17:40
av Stellan
Janne Nilsson skrev:Bra service.
Men nu när du har reservdelen så kommer du givetvis hitta den borttappade.

Janne Nilsson
Eller man har ingen usäkt för att inte fortsätta med bygget...

Trevlig historia.

Re: En guldstjärna för Eduards kundservice.

Postat: 25 jan 2017, 10:45
av Fredrik L
Jag har också bara positiva upplevelser av Eduards kundservice. Kommer inte ihåg riktigt fallet idag, det är många år sedan. Men jag hade en Fokker E.II som det fattdes någon del eller var defekt på eller dylikt. Slutade med att jag fick en komplett modell i posten, i och för sig utan lådan men allt för en komplett modell. Inga problem alls, och kostnadsfritt.
Jag tycker även att Tamiya verkar ha bra kundsupport, även om jag gått via återförsäljare, så har den del jag förlagt eller tappat bort ersatts kostnadsfritt.

/Fredrik