Även om inte han är känd som modellbyggare, är det svårt att inte acceptera att hans enorma
kunskap och vänlighet att dela med sig av denna, har betytt massor för väldigt många
svenskbyggare.
Jag hoppas innerligt att han får ro var han nu hamnar, och han kommer lämna tomrum,
både i kunskap och som människa.
Jens
Leif Fredin avliden
-
- Namn: Jens Lindell
Leif Fredin avliden
Daedalus Models
Re: Leif Fredin avliden
Det var tråkigt att höra. Jag har aldrig träffat honom själv men precis som du skriver så hade han ju en enorm kunskap om svensk flyghistoria och inte minst boken Kronmärkt som han skrev tillsammans med Leif Hellström är ju ett tydligt bevis på det.
/M
/M
-
- Namn: Lars Ekström
Leif tillhörde IPMS redan på sextiotalet.
Skulle inte förvåna mig om han var i det gäng som startade IPMS Sverige.
För mig var han "Mr svensk flyghistoria". Att han inte fick Söderbergsplaketten för sitt arbete är för mig oförklarligt, med tanke på andra "lättviktare" som har fått den.
Skulle inte förvåna mig om han var i det gäng som startade IPMS Sverige.
För mig var han "Mr svensk flyghistoria". Att han inte fick Söderbergsplaketten för sitt arbete är för mig oförklarligt, med tanke på andra "lättviktare" som har fått den.
-
- Namn: Robert Bergwall
Ja det är sannerligen vemodigt och tomt. Han har hjälpt mig otroligt mycket med referenser till dekalerna. Väldigt generös och ett värdefult bollplank många gånger. Det är inte bara förlust av en unik kompetens, han var dessutom väldigt tillmötesgående och trevlig.