11- och13bilar 1:87

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Ingenjör AP
Inlägg: 48
Blev medlem: 25 okt 2012, 18:43
Namn: Anders P

11- och13bilar 1:87

Inlägg av Ingenjör AP »

Johan i Hok
Inlägg: 439
Blev medlem: 31 jan 2012, 08:25
Namn: Johan Erlandsson

Re: 11- och13bilar 1:87

Inlägg av Johan i Hok »

Det finns en hel del kul hos dom! Tex en P51 Mustang och lite andra flygmaskiner som skulle gå att försvenska. Bland det som jag känner mig mer hemma med kan nämnas Ward LaFrance bärgningsbil, M29 Weasel och lite varianten på BV 206. Kul om vi blir fler som bygger 1/87!
Jag har inte fått hem 11:bilen ännu, men den ska vara okej, Största skillnaden mot försvarets bilar är väl att modellen har en frontmonterad winsch.

Johan i Hok
Gabriel
Inlägg: 653
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 11- och13bilar 1:87

Inlägg av Gabriel »

Jag blev själv klar med 11-bilen nu i veckan och den fick hänga med på senaste månadsmötet vi hade i tisdags (jag borde kanske försöka lägga upp bilder på forumet någon gång... :) ). Den är definitivt värd att bygga och 13-bilen är planerad och ska beställas nu när jag blev klar med 11:an. Det är några små ändringar som behöver göras för att få dem mer korrekta, men inget som ställer till med problem.

/Gabriel
Ingenjör AP
Inlägg: 48
Blev medlem: 25 okt 2012, 18:43
Namn: Anders P

Re: 11- och13bilar 1:87

Inlägg av Ingenjör AP »

Johan i Hok skrev:.... Största skillnaden mot försvarets bilar är väl att modellen har en frontmonterad winsch.
Ja, jag har aldrig sett någon med sådan winsch?
F Porsche
Inlägg: 321
Blev medlem: 07 apr 2014, 10:30

Re: 11- och13bilar 1:87

Inlägg av F Porsche »

Kommer det bara PBV:er så kan jag äntligen bygga ett lumpendiorama med vårt kocktält.
1/87 är stort i Europa, kom förbi ett klubbmöte i en liten galleria i Stuttgart en lördag, tyvärr var det en arbetsresa så jag var tvungen att lägga band på impulserna . . .
Skriv svar