Ja, som titeln säger släpper Airfix i början av nästa år en ny Me 262 A-1a i 1/72. Enligt mig ett välkommet tillskott bland de nya släppen från Airfix. Kan man kanske hoppas på någon lite mer udda variant i framtiden?
http://www.airfix.com/uk-en/news/workbe ... nts-begin/
/Gabriel
Airfix släpper Me 262
Re: Airfix släpper Me 262
Jag gillar att Airfix lever och frodas! Tack för informationen.
/Fredrik
/Fredrik
Ja det är onekligen glädjande, Airfix är en del av min barndom*. Av en händelse kollade jag in deras webbplats igår och de verkar ha kvicknat till. De har många nya modeller på gång. Och de har förbättrat sin boxart. De släpper väl även en B-17? Och en JU-87. Man kanske skulle köpa sig en ny Airfix med förhoppningen att inte uppleva gamla minnen.
*Mitt liv som modellbyggare började dock med Tamiyas PzII.

*Mitt liv som modellbyggare började dock med Tamiyas PzII.
holst
CU@C4
CU@C4
Blev lite förvånad över att man släppte just en Me 262. Det känns lite som att en P-51B eller en P-38 Lightning hade varit självklarare i 1/72. Det finns ju ännu ingen korrekt sådan i 1/72. Och det särskilt som både Revell och Academy har bra Me 262 i 1/72. Men tydligen så är dessa utgåvor inte så lättillgänliga där Airfix säljer mest. Fast personligen hade jag helst sett att man gett ut en Scimitar... ; )
/ André
/ André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).