Rb 24B

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Gert J
Namn: Gert Johansson

Rb 24B

Inlägg av Gert J »

Någon som har en färgbild på en Rb 24B Sidewinder. Jag är ute efter den varianten som hade vit framdel och övriga delar i grönt.
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Re: Rb 24B

Inlägg av Johan Elvin »

Typ så här?

Bild
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Gert J

Inlägg av Gert J »

Tack för bilden ! Har aldrig sett 24B i den olivgröna färgen utan i den gröna variant som är på den högra Sidewindern. Som jag minns det var det vita främre partiet något mindre. Kanske minnet sviker mig eller har någon annan en bild från när 24:an användes på J35?

Tack i alla fall Johan!
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Gert J skrev:Tack för bilden ! Har aldrig sett 24B i den olivgröna färgen utan i den gröna variant som är på den högra Sidewindern. Som jag minns det var det vita främre partiet något mindre. Kanske minnet sviker mig eller har någon annan en bild från när 24:an användes på J35?

Tack i alla fall Johan!
Det stämmer, det förekom även 24B med mindre vitt färgparti. Färggränsen gick strax bakom i mitten av partiet vid fenorna (ungefär 2/3 vitt och 1/3 grönt i detta parti). Dessutom fanns en ring runt - troligen i samma grönt, möjligen i svart - på främre delen av roboten, precis bakom nosen. Bilder finns i Jan Jörgensens bok om Draken.
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Denna bild visar färggränsen. förvisso svartvit.

Bild

RB 24J på draken
Bild
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Gert J

Inlägg av Gert J »

Tack Björn och Johan. På 29:an hänger den variant av 24B som jag är ute efter. Ska kolla JJ:s bok hos en kompis.
Skriv svar