Crew till M46 Patton

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
RobertD
Inlägg: 46
Blev medlem: 24 jul 2012, 10:53

Crew till M46 Patton

Inlägg av RobertD »

Hej,
Jag har köpt CyberHobbys M46 Patton och skulle vilja ha en besättning till den. Är det någon som har något tips??
Mvh
Robert
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Crew till M46 Patton

Inlägg av Janne Nilsson »

First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
RobertD
Inlägg: 46
Blev medlem: 24 jul 2012, 10:53

Re: Crew till M46 Patton

Inlägg av RobertD »

Hej Janne,
Tack för snabbt svar. Tänkte göra en Koreavagn, tycker besättningen ser lite modernare ut?
//Robert
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Crew till M46 Patton

Inlägg av denstore »

Jag vet inte hur mycket i utrustningen som skiljer från WWII till Korea, men det borde inte vara värst mycket.
Stefan Sjöberg
Inlägg: 108
Blev medlem: 13 sep 2012, 14:07
Namn: Stefan Sjöberg

Re: Crew till M46 Patton

Inlägg av Stefan Sjöberg »

Förvisso ingen besättning men väl figurer från Koreakriget finns hos Def Model.

www.defmodel.com
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Crew till M46 Patton

Inlägg av Janne Nilsson »

Det stämmer att setet jag länkade till är för Vietnam. Nu är inte Koreakriget något jag är expert på men användes det inte mycket som daterades från WWII där?`

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
RobertD
Inlägg: 46
Blev medlem: 24 jul 2012, 10:53

Re: Crew till M46 Patton

Inlägg av RobertD »

Nej det kan nog stämma. Jag kommer att använda någon av de besättningar jag har. Skulle det skilja något så är inte det hela världen :-)
Tack för svar!
Ha de´
Robert
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Crew till M46 Patton

Inlägg av Joakim Hultman »

Jag läste en bok om det där för år och dar sedan, så ta det med en nypa salt, men jag vill minnas att uniform och utrustning var i stort sett densamma som användes mot slutet av andra världskriget. Kanske om det var någon byxficka hit eller dit som skiljde sig, typ.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Crew till M46 Patton

Inlägg av Janne Nilsson »

Möjligtvis kan jag tänka mig att vintermössorna skulle passa bra om det är på vintern.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Mahatma G
Inlägg: 591
Blev medlem: 30 aug 2012, 17:49
Ort: Linköping

Re: Crew till M46 Patton

Inlägg av Mahatma G »

I början var det surplus från WW2 som användes, utmärkt exemplifierat av vedermödorna för Task Force Smith - vapen och ammunition, såsom raketer till bazooka, var inte riktigt i topptrim efter förrådsförvaring. Efter hand kom det bättre kläder, bl.a. för vinterbruk.
/G
Skriv svar