Mr.Color....

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Draken74
Inlägg: 52
Blev medlem: 15 dec 2012, 22:04
Namn: Jonas Eriksson
Ort: Eskilstuna

Mr.Color....

Inlägg av Draken74 »

Nån som vet om vi har nån hobby affär som säljer hela Mr.Color färg line? :)

Mvh jonas
kifobefa
Inlägg: 83
Blev medlem: 08 jul 2014, 09:48
Namn: Berndt Sonelius
Ort: Mariestad

Re: Mr.Color....

Inlägg av kifobefa »

Om du menar Gunze Mr. Color så är det väl ingen i Sverige. Engelska och Tyska säljare finns det gott om. Vissa säljer inte till Sverige pga regler kring frakten. Färgerna är lackbaserade.

Mr. Paint är en motsvarande färgtyp som finns bla på Rebell Hobby och Alfa Hobby

Mvh Berndt
aade
Inlägg: 21
Blev medlem: 10 jul 2016, 23:07

Re: Mr.Color....

Inlägg av aade »

Draken74 skrev:Nån som vet om vi har nån hobby affär som säljer hela Mr.Color färg line? :)

Mvh jonas
Jag har letat med ljus och lykta, men det är fortfarande mörkt. Rebell Hobby har uttryckt intresse att ta hem kulörer som inte täcks av Mr. Hobby (alltså vattenbaserad) linjen, men jag förstår att det isåfall inte avser hela utbudet.

Jag vill dock påstå att man med fördel reducerar viskositet med Mr. Hobby med Mr. Thinner eller Mr. Leveling Thinner. Det fungerar i min mening bättre än att förtunna med IPA eller annan förtunning som avses för vattenbaserade färger. Det är vad jag gör i dagsläget.

Har du tänkt att måla med färgspruta eller med pensel? Jag målar sällan med pensel så jag håller åter med kommentar om du avser måla med pensel.
Michael
Inlägg: 138
Blev medlem: 31 jan 2012, 17:02
Ort: Helsingfors, Finland

Re: Mr.Color....

Inlägg av Michael »

Pienoismalli market i Finland säljer Mr Color färger.

http://pienoismallimarketti.fi/index.ph ... th=121_132

Sidan har en knapp för engelska men den tycks inte byta språket :)

epost till försäljaren är vanhatalo.jussi@gmail.com

Har köpt av honnom för några år sedan och det funkkade bra.

H: Michael
Skriv svar