Hobbycenter

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Hobbycenter

Inlägg av Hobby-Importen »

Har inte sett detta i forumet och jag är osäker på ifall jag är rätt
person att framföra detta, men ägaren till Hobbycenter i Helsingborg,
Thomas Frost, har avlidit efter en tids sjukdom.

Han har betytt mycket för hobbyn, en färgstark personlighet som åstadkommit
mycket, i synnerhet för svenskbyggarna, och hans butik var känd för att åstadkomma
"fynd".

Hobbysverige har blivit en profil fattigare, fast främst går tankarna till hans familj.

Jens
Daedalus Models
Jan Gaude
Inlägg: 555
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Hobbycenter

Inlägg av Jan Gaude »

Kan bara hålla med vad Jens skriver. Sorgligt. Tankarna mina går till hans familj och vänner.
Johan_Röd
Inlägg: 516
Blev medlem: 27 jan 2012, 18:38

Re: Hobbycenter

Inlägg av Johan_Röd »

Ett tråkigt meddelande som mötte mig i går morse på Facebook.
Jag fick veta att Thomas Frost,
innehavare av Hobby Center i Helsingborg gått ur tiden! :-(
Tänker nu på familjen och delar deras sorg.
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Hobbycenter

Inlägg av bergwall »

Hej,
Ja det är synnerligen tråkigt och det kommer bli tomt utan Thomas. Även om jag har varit något sånär uppdaterad om hans kondition så trodde jag nog aldrig det skulle gå så fort.

Det var till stor del Thomas som ledde mig in i dekalbranschen och bekostade det första dekaltrycket; Tp 78 Norseman, J 20 (förberett av Emil L och Henrik B fru) samt J 21 (saluförs av Hobbycenter själva). Utan honom hade det definitivt inte funnits Tp 83 Pembroke, Tp 4/45 Beech eller Fielser Storch (Finland, Swe och Nor) heller. Han hade ofta en idé att satsa på mer udda projekt som säkert inte var kassakor men desto viktigare för mångfalden för oss byggare.

Hans fru kommer ta över butiken, tankarna går till henne och andra närstående. Jag kommer sakna hans enträgna idéer. Det är inte säkert jag hade ritat dekaler över huvud taget om det inte varit för honom.

//Robert
Senast redigerad av bergwall den 21 apr 2016, 14:42, redigerad totalt 1 gånger.
sindcore

Re: Hobbycenter

Inlägg av sindcore »

Thomas var en människa som jag hade stor respekt för

Tyvärr lämnar han nu ett stort tomrum efter sig

Mvh
Peter Sindenlind
Sindcore
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Hobbycenter

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, det är verkligen sorgligt. En doldis för många, men som har betytt oerhört mycket för vår hobby i allmänhet och byggandet av svenska förebilder i synnerhet.
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: Hobbycenter

Inlägg av Öken-Erik »

Thomas var en av dom återkommande försäljarna på C4-OPEN och han kommer att vara saknad.

Erik Ahlström
C4-OPEN
Skriv svar