Ny medlem +attackägget!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
galvestone_giant
Inlägg: 18
Blev medlem: 13 mar 2016, 00:29
Namn: Mattias

Ny medlem +attackägget!

Inlägg av galvestone_giant »

Hej, tänkte som ny medlem introducera mig och visa upp årets (dessutom 2000-talets första) bygge. Mer om det nedan.

Mattias heter jag, bor på landet med sambo och en hopplös katt som för övrigt lystrar till namnet Bismarck. Tyvärr är han inte i skala 1:350 den uslingen men han för mycket oväsen, är randig och tung. Hence the name.

Jag var en hängiven modellbyggare i ungdomsåren men sen händer ju det där som händer alla ynglingar; man måste klippa sig, hitta ett jobb, skaffa någon att bo ihop etc etc. Tog märkligt lång tid att få alla bitar på plats, för övrigt. Nåja, de senaste åren har jag emellanåt börjat pilla lite på något gammalt stash, blivit arg på färgsprutan och gjort något annat. Jag har kollat in lite på detta fora emellanåt också och konstaterat att modellbygge, det är något som utvecklas hela tiden. Alla dessa tekniker. Jag har mycket att lära, märker jag.

Sen fyllde jag år häromsistens och fick på ploj en Bismarck i skala 1:14000 (ungefär) och där tändes lampan igen. Så nu är jag på gång igen. Det bar iväg ut på byn efter färsk plast nu just nu håller jag som bäst på att -i uppvärmingssyfte- fördärva Italeris Volvo FH16, eller ja, de har pajat den ganska bra själva. Det får väl bli en "in the works" tänker jag så att jag får gnälla av mig lite.

Första bygget som blev klart på evigheter är dock en kombo av urblåst hönsägg och lite rester av ngn gammal Gripensats i 1:72. Panikbyggdes på 2 dagar före påsk när sambon lärt mig hur man blåser ur ett ägg. Ber om ursäkt för bildkvaliteten, kändes inte helt värt att rigga stativ för ett ägg. :lol:

Bild
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Ny medlem +attackägget!

Inlägg av magnusf »

Välkommen Mattias!

Uppskattar ditt bygge!

Hälsningar

Magnus
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ny medlem +attackägget!

Inlägg av Stellan »

Jag tror jag smäller av! Lifting body har jag ju hört talas om men detta var något nytt. Välkommen till forumet.
Stellan Schroeder Englund
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Ny medlem +attackägget!

Inlägg av Daniel_A »

Tufft ägg! Välkommen.

/Daniel
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Ny medlem +attackägget!

Inlägg av Urban Gardini »

Välkommen till vansinnet! Ditt attackägg är ju jättesött!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: Ny medlem +attackägget!

Inlägg av Björn G »

Ser snabbt ut, det där ägget. Flyger i WÄRP-hastighet? Snacka om att bygga Skal-enligt!
(Sorry, har bott i Göteborg för länge)
Välkommen!
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Ny medlem +attackägget!

Inlägg av jfall »

Håller med de andra, snyggt litet ägg du har där :D Bara fortsätta så, och välkommen såklart :)

Jakob
Jakob Fall
AP
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ny medlem +attackägget!

Inlägg av Stellan »

Me 163 Komet kallades ju även för "Kraftei" vilket kanske kan översättas med Energiägget. Tror vi hittat en ny bärare av smeknamnet.
Stellan Schroeder Englund
Hokey
Inlägg: 86
Blev medlem: 28 jan 2012, 00:25

Re: Ny medlem +attackägget!

Inlägg av Hokey »

Den där Bismarck i 1/14000 blir man ju nyfiken på... :geek:
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Ny medlem +attackägget!

Inlägg av Joakim Hultman »

Välkommen till forumet! Och vilken introduktion sedan! Ditt bygge är ju störtcoolt. Man blir ju helt äggsalterad!
Skriv svar