Sisu XA-180
-
- Namn: Nisse Danielsson
Sisu XA-180
Hej, någon som vet om den finns som modell, tänkte försöka bygga "Balder" från min tid i blå basker i Libanon.
Mvh Nisse
Mvh Nisse
Re: Sisu XA-180
Hej Nisse!
Jag hittade en i 1/72 här: http://sandsmodelsshop.com/product/fini ... xa180-apc/ Hur kvaliteten är osv vet jag inte men det verkar inte finnas så mycket annat på marknaden!
Hälsningar
Magnus
Jag hittade en i 1/72 här: http://sandsmodelsshop.com/product/fini ... xa180-apc/ Hur kvaliteten är osv vet jag inte men det verkar inte finnas så mycket annat på marknaden!
Hälsningar
Magnus
-
Hej, tack för snabbt svar, vore dock trevligt med en större skala, men 10 EUR är ju inte mycket att gnälla om, så jag provar att beställa.
Då jag är ny på det här så vore jag tacksam om någon kunde tipsa om det finns tillbehör i den skalan som foto ets, HMG mm.
Mvh Nisse
Då jag är ny på det här så vore jag tacksam om någon kunde tipsa om det finns tillbehör i den skalan som foto ets, HMG mm.
Mvh Nisse
-
Hej, tack för snabbt svar, vore dock trevligt med en större skala, men 10 EUR är ju inte mycket att gnälla om, så jag provar att beställa.
Mvh Nisse
Mvh Nisse
-
- Namn: Nicklas Karlén
Någon Sisu i 1/35 finns inte. Jag har sett ett scratchbygge i plasticard på Armourama.com som såg bra ut men i "vanlig" modell är det väldigt dåligt. Jag åkte XA 180 i Bosnien så jag är spekulant om det skulle dyka upp en bra modell av den.
Nicklas
BA 02/10 coy
Nicklas
BA 02/10 coy
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Om intresse finns så har jag gjort ritningar på XA-180, i utförande som svensk, Libanon eller Bosnien.
-
Hej Kjell, jo intresse finns!
Får se hur den lilla ser ut när den kommer, blir dock sugen på att ev scratcha en i 1/35, var inne på forumet som Nicklas tipsade om och det ser ju inte helt omöjligt ut.
Mvh Nisse
Får se hur den lilla ser ut när den kommer, blir dock sugen på att ev scratcha en i 1/35, var inne på forumet som Nicklas tipsade om och det ser ju inte helt omöjligt ut.
Mvh Nisse
-
- Namn: Jens Lindell
Sandsmodels gör mestadels modeller för krigsspel, så de är lite grova,
men inte helt omöjliga att göra något utav. Tänk resin från år 2000
eller så, så har du bilden
Jens
men inte helt omöjliga att göra något utav. Tänk resin från år 2000
eller så, så har du bilden
Jens
Daedalus Models
-
Jo, den såg lite yxig ut, jag får väl se hur den går att fixa till.
Då jag inte byggt en model på 30 år så behöver jag lite tips för vad för utrustning jag behöver köpa, dels för att knåpa ihop resinbyggsatsen och dels för att scratch-bygga en i plasticard och var jag kan köpa det.
Plasticard i 0,75 och vad mer(dimensioner, profiler etc.), lim, färg för grundmålning, topcoat och vädring mm. En liten paintbrush åker jag och köper imorgon, Biltema verkar ha en hyfsad.
Helt enkelt en grunduppsättning.
Mvh Nisse
Då jag inte byggt en model på 30 år så behöver jag lite tips för vad för utrustning jag behöver köpa, dels för att knåpa ihop resinbyggsatsen och dels för att scratch-bygga en i plasticard och var jag kan köpa det.
Plasticard i 0,75 och vad mer(dimensioner, profiler etc.), lim, färg för grundmålning, topcoat och vädring mm. En liten paintbrush åker jag och köper imorgon, Biltema verkar ha en hyfsad.
Helt enkelt en grunduppsättning.
Mvh Nisse