Skidor på S 14?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stellan
Kontakt:

Skidor på S 14?

Inlägg av Stellan »

Tycker att bilder på svenska S 14 Storken visar andra skidor än tyska standardskidor? Längre och smalare? Finns det i så fall dimensioner och kanske några närbilder/ritningar på de som användes i Flygvapnet?
Stellan Schroeder Englund
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Re: Skidor på S 14?

Inlägg av Johan Elvin »

Kora kom ju ut med S 14 dekaler för ett tag sen med tillhörande skidor I resin.
Dock har jag dålig koll på hur pass bra dessa är.
http://www.lfmodels.com/index.php?main_ ... cts_id=262

Bild

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jag gjorde misstaget att köpa Kora-dekaler, de var tyvärr rent skräp (lettisk Gladiator i 1/72). Det säger ju dock inte att resindelarna är oanvändbara på något sätt men jag tror inte man ska ha för höga förhoppningar på dekalerna...

Hälsningar

Magnus
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Tack, Johan. Det är nog de där jag har haft i huvudet och de ser ut att stämma bättre med bilderna på Svenska Storkar än de ladugårdsdörrar som Tamiyas byggsats har. Självklart blir det dekaler från RBD, inget annat. Har dock inte hittat skidorna enkom så det får väl bli ett paket med dekaler också. Lugn så, Fraggelbergets betvingare ;)?
Mats Averkvist
Kontakt:

Inlägg av Mats Averkvist »

magnusf skrev:Jag gjorde misstaget att köpa Kora-dekaler, de var tyvärr rent skräp (lettisk Gladiator i 1/72). Det säger ju dock inte att resindelarna är oanvändbara på något sätt men jag tror inte man ska ha för höga förhoppningar på dekalerna...

Hälsningar

Magnus
Vad var det med dekalerna som inte var bra?
Jag har en lettisk Gladiator som skall få sådana...
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Rastrerade och suddiga.

Hälsningar Magnus
Robert A

Inlägg av Robert A »

Som redan andra sagt är deras dekaler skräp. +många av deras resindelar är jäkligt sunkigt gjutna och detaljerna lämnar en del att önska.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Robert A skrev:Som redan andra sagt är deras dekaler skräp. +många av deras resindelar är jäkligt sunkigt gjutna och detaljerna lämnar en del att önska.
OK, men finns det någon därute som råkar ha bilder eller ritningar till skidorna?
magnusf
Site Admin

Inlägg av magnusf »

Sorry Stellan. Vi berättar bara om det som är kass och det som vi inte har och inte vet :-) ! På det temat kan jag berätta att jag kollade relevant utgåva av Björn Karlströms "Flygplansritningar" nyss och kammade noll: inte ett streck som beskrev några skidor där inte. Sorry!

Hälsningar

Magnus
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

magnusf skrev:Sorry Stellan. Vi berättar bara om det som är kass och det som vi inte har och inte vet :-) ! På det temat kan jag berätta att jag kollade relevant utgåva av Björn Karlströms "Flygplansritningar" nyss och kammade noll: inte ett streck som beskrev några skidor där inte. Sorry!

Hälsningar

Magnus
Jo jag vet...ibland får man slita ut informationen under hot om att lördagsgodiet blir indraget. Redan kollat både karlström och Kontakt, nix. Hittar inte mina övriga Storkböcker tyvärr. (Jag har väl inte sålt av dem...?) Kan det finnas ritningar på FVM?
Skriv svar