Det nya hobby året.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Det nya hobby året.

Inlägg av easy_company »

Snart är hobby året 2015 förbi och jag har inga nyårslöften som jag ska lova, men jag ska försöka bli en bättre fotograf då jag sällan blir nöjd med mina foton på dom modeller jag postar i "in the works". Jag ska också jobba på att utveckla mina airbrush egenskaper för det vore trevligt att kunna spreja kamouflageränder utan att behöva maska och även lägga skuggor på ett flygplan innan den färdiga färgen ska på. Ja, med dessa ord inför det nya hobby året 2016 önskar jag alla modellbyggare ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
denstore
Inlägg: 939
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Det nya hobby året.

Inlägg av denstore »

Mitt löfte till modellnyåret 2016 är att jag ska bygga färdigt minst en modell. Lyckas jag inte med det, är det banne mig dax att byta hobby. :D

Gott nytt år till alla modellbyggare!
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Det nya hobby året.

Inlägg av Stellan »

När det kommer till en hobby så lovar jag aldrig något.

Önskar Henrik lycka till med att få till du önskar, varje liten ny sak man behärskar ger möjlighet att välja hur man vill uttrycka sig. Vi kan köra airbrushkurs (vilket ord!) på något byggmöte om du vill. Gott Nytt!

Magnus, även en obyggd modell är en modell. Du har 365 dagar på dig under nästa år också, så kom igen bara! Nytt Gott år på dig också!
Stellan Schroeder Englund
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Det nya hobby året.

Inlägg av Janne Nilsson »

Tjae, jag lovade att jag skulle göra minst 12st figurer att ha med till C4 2016.
Bäst jag sätter igång.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Det nya hobby året.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Planen är att påbörja mitt första rena scratchbygge, den italienska jagaren Saetta i 1:350.
Ritningar har införskaffats.
Uffe
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3658
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Det nya hobby året.

Inlägg av magnusf »

Trevliga löften (eller vad man nu väljer att kalla dem, du är medveten att om du kläckt ur dig dem här med en massa vittnen så är de att betrakta som löften Henrik :) !)! Själv har jag mitt eget gamla slitna löfte (för övrigt det enda löfte jag avger på nyår) att jag ska ha en modell klar varannan månad under 2016 också. Något jag för övrigt inte lyckats uppfylla hittills under detta milleniet för övrigt!

Hälsningar

Magnus
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Det nya hobby året.

Inlägg av Lars Befring »

Jag lovar att ha kul vid Byggbordet!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Det nya hobby året.

Inlägg av Stefan S »

Jag lovar inget men jag hoppas att min bygglust håller i sej även nästa år :) 13 modeller klara i år.

Stefan
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Det nya hobby året.

Inlägg av Andre B. »

Rädd att jag inte fick någon färdigställd under 2015. Rygg, ögon och migrän satte en del hinder i vägen på upploppet. Men förhoppningsvis så skall väl min S 26 snart vara flygklar. Spitfiren ligger bra till med...

Önskar er alla ett fint byggår!

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Urban Gardini
Inlägg: 1285
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Det nya hobby året.

Inlägg av Urban Gardini »

För egen del så blev det inget färdigställt under 2015. Förhoppningen är att 2016 kan bjuda på åtminstone den dubbla mängden färdigställda byggen än 2015... ;-)
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar