48 timmars bygge?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
SwedBear
Inlägg: 62
Blev medlem: 24 okt 2014, 14:53
Namn: Björn Endre
Ort: Stockholm

Re: 48 timmars bygge?

Inlägg av SwedBear »

Kommer definitivt vara med. Jag är med i många gruppbyggen på modellbygge.ifokus.se men detta blir ju ett enormt komprimerat sådant vilket jag gillar. So count me in ... får man vara med med fler modeller? Kan nog tänkte mig bygga ett par stycken.
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: 48 timmars bygge?

Inlägg av Andre B. »

Ok, ger mig själv utmaningen att få klar min S-26:a innan årets sista timmar. Har några helt obyggda modeller liggande så skulle nog kunna kunna utmana med en sådan modell med. Tänker närmast på den Spitfire Mk.Va jag har liggande. Men saknar "Douglas Bader dekaler" till den för stunden så det känns lite svårt att få den klar ur den synpunkten.
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 48 timmars bygge?

Inlägg av Björn B »

Då satsar jag på att bygga en Heller Viggen.


Edit:
Nej det var en dum idé. Jag ska inte börja på något nytt just nu. Har 08-Open projekt att avsluta.
Senast redigerad av Björn B den 26 dec 2015, 10:49, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: 48 timmars bygge?

Inlägg av Daniel_A »

Jag ger mig på en Bf109 från Hasegawa. Fick den av familjen när jag fyllde år innan jul med kravet att jag inte skulle lägga den i högen (stashen). Klippte loss några delar den 23:e så den är nästan inte påbörjad.

/Daniel
Skriv svar