Skillnader på J21, prototyp vs produktion.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Skillnader på J21, prototyp vs produktion.

Inlägg av bergwall »

Intressant bild Björn (bildnummer: 002-1113433) måste ju vara prototyp. Jag fick uppgifter från en gammal tekniker på F9 som tydligt mins att leveransmålningen på spinnrarna var brun. Lite udda kan tyckas men möjligt och troligt då jag vill minnas att spinnrarna levererades med motorn från Flygmotor AB. Logiskt också då spinnern antagligen blir lite sotig bakom motorn. Man kan även se på en del bilder att spinnern har en mörkare nyans än kroppen men men det kan ju förklaras med sot eller divisionsfärgsmålning också (röd). Jag väntar dag och natt på att en färgbild ska dyka upp som visar detta.

EDIT:
Jag kikade på en färgfilm på youtube som visar första gastkramande flygningen med J 21-prototypen. Det är svårt att säga något om spinnern men det är nästan så den tenderar att dra åt mörkgrönt eller?
https://www.youtube.com/watch?v=nx0pMrPBTLw
Skriv svar