Äntligen en fin tidig Harrier

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Äntligen en fin tidig Harrier

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det inte ofta jag får lust att bara skrapa av hela byggbordet och börja med något helt nytt men nu var det väldigt nära. Jag hämtade ut denna goding från Posten i fredags. Denna låda är riktigt trevlig.

Bild

Äntligen en Harrier som är riktigt bra bortsett från Hasegawas Gr 7/9. Den som vill veta mer om innehållet har en liten genomgång av Brett Green här.

http://www.hyperscale.com/2015/reviews/ ... ewbg_1.htm

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
AndersN

Re: Äntligen en fin tidig Harrier

Inlägg av AndersN »

Kan inget om Harrier...men om den är i tid för Falklandskriget kan vi ju leka krig på museet när jag byggt en argentinsk Super Etendard och kanske en jäättestoor Mirage IIIE! Jaaaa... :shock: :lol:
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Äntligen en fin tidig Harrier

Inlägg av Björn Fransson »

Vet du något om passformen? Vill inte sabba festen på något sätt, men är lite bränd efter min Kinetic Mirage IIIE som såg briljant ut i lådan, men som passade rätt uselt på vissa ställen. Plus att instruktionerna var allt annat än tydliga. Håller tummarna för att Kinetic kan lyckas bättre, eftersom jag just införskaffat deras Alpha Jet.
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Äntligen en fin tidig Harrier

Inlägg av Nicklas Karlén »

Nja, jag har inte börjat klippa loss några bitar så passformen kan jag inte uttala mig om. Är den bättre än Airfix variant så är jag nöjd. Instruktionerna kan jag hålla med om är något förvirrande om man inte kan sina Harriers. Man anger AIM-120 robotarna som ett lastalternativ till denna version, men FRS1 kunde inte använda denna robot, enbart sidewinders. Ytdetaljena ser väldigt bra ut och dekalarket är super.


"Krig på museet", är inte FV museum både HBTQ och pacifistcertifiert och i övrigt etiskt anpassat 8-) ............ Nåja eftersom Argentinska flygvapnet inte lyckades skjuta ner några Harriers under Falklandskriget så blir det nog bra. De förluster som drabbade Harrier styrkan berodde på luftvärn och tekniskt strul.

"Akta dig för luftvärnet, en 40 mms rakt upp i mumindalen, de e inget bra alls........... :mrgreen: "

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Mahatma G
Inlägg: 591
Blev medlem: 30 aug 2012, 17:49
Ort: Linköping

Re: Äntligen en fin tidig Harrier

Inlägg av Mahatma G »

Nicklas Karlén skrev:"Krig på museet", är inte FV museum både HBTQ och pacifistcertifiert och i övrigt etiskt anpassat 8-)
Just därför... :twisted:
Jag kan också tänka mig att blanda mig i, ety en dylik tingest sedan sisådär en månad ligger även hemma hos mig. Jag är också besviken på lastalternativen, inga tusenpundare, en BL 755 och dessa förb-&#$-de Sea Eagle som alltid ligger med i varenda byggsats av SHAR, oavsett skala! Fast dekalarket är ju fint, man kan bygga vilken kärra som helst. Enda problemet är att jag inte kan välja mellan EDSG och MSG.
Får väl skaffa en till modell för att lösa det problemet... :roll:
/G
AndersN

Re: Äntligen en fin tidig Harrier

Inlägg av AndersN »

Just precis, just därför :)

Hörde på radioreklamen inför oktoberfestlovet att barnen skulle leka med, klä ut sig till och prata om ROBOTAR. Nu Hin Håle, äntligen en krigshetsare i ledningen, tänkte jag. Men ack vad fel jag hade, det var ju R2D2...inte missiler...doh..
Skriv svar