Ditt drömbygge?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Ditt drömbygge?

Inlägg av easy_company »

Vilket är ert drömbygge och drömprojekt som ni skulle vilja bygga men som ni inte har gjort verklighet av? Mitt ena drömprojekt är nog att bygga något stort hangarfartyg och då i de större skalorna förstås.
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Ditt drömbygge?

Inlägg av SvenYoung »

Jag har en del svenska projekt i 1/35 jag drömmer om, som skulle kräva en hel del scratchbygge. Några av dessa är:

* Sisu XA180 eller XA203
* CV 9040 med interiör
* CV90 bärgare
* Pbv 302 med interiör

De två sistnämnda har redan byggts av Per Kjelltoft (fantastiska byggen) - otroligt mycket inspiration att hämta från hans modeller.

Nu är det bara drömmen att ha oändligt med tid som måste uppfyllas :-)
Senast redigerad av SvenYoung den 27 okt 2015, 05:58, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Gabriel
Inlägg: 653
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ditt drömbygge?

Inlägg av Gabriel »

Ett drömbygge för mig vore att bygga denna i skala 1/24:
Bild
Syftar då på bärgningsbilen. Jag har personliga kopplingar till den då farsan jobbar just med militärfordon på Scania. Har även haft privilegiet att få åka med, man får ju många uppmärksamma blickar när man är ute i trafiken. :D
Med kranen kan de lyfta en CV90, har dock själv endast sett dem lyfta en annan lastbil ca. 1 meter upp i luften. ;)
De har i alla fall roligt på jobbet där på Scania, fick höra av farsan (som var med när fotot togs) att de körde den andra bilen lite för långt ner i leran och fick svårt att koppla på den...

/Gabriel
pelle 63
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 jan 2014, 19:47
Namn: per norrström

Re: Ditt drömbygge?

Inlägg av pelle 63 »

En nasa crawler vore kul den finns som papper model
blytung
Inlägg: 40
Blev medlem: 18 jan 2015, 16:41
Namn: Peter berglund

Re: Ditt drömbygge?

Inlägg av blytung »

T18b 1/48 eller en S5c vore nice
Mats Averkvist
Inlägg: 992
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Ditt drömbygge?

Inlägg av Mats Averkvist »

FFVS J 22 i skala 1:32 helt från scratch. Jag har en Resin-motor liggande som utgör en bra utgångspunkt...
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Ditt drömbygge?

Inlägg av Joakim Hultman »

Att bygga och färdigställa min jättestora resinmodell av Super Star Dreadnought Executor i skala 1/20.000, från Star Wars episod V och VI.
Typ 80cm lång när den är färdigställd, vilket gör att jag för närvarande inte har något vitrinskåp stort nog för den.
Johan i Hok
Inlägg: 439
Blev medlem: 31 jan 2012, 08:25
Namn: Johan Erlandsson

Re: Ditt drömbygge?

Inlägg av Johan i Hok »

Mitt drömbygge? Enkelt, det jag skulle få tid att sätta mig ner och bygga....Annars så skulle det vara trevligt att få bygga alla varianter av försvarets Dodgar.

Johan i Hok
Björn Fransson
Inlägg: 3582
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Ditt drömbygge?

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, jösses... Om man menar sådant som finns på marknaden, skulle det vara kul att verkligen ta sig i kragen och göra en hyperdetaljerad jetkärra i 1/32 av någon av Trumpeters utgåvor. Typ MiG-23 - eller varför inte få tummen ur och bygga den där MiG-21UM som ligger och väntar i bygghögen. Ett annat drömprojekt är (surprise) att bygga samtliga versioner av Draken i 1/72 eller 1/48. Som en del kanske sett, velar jag mellan skalorna, vilket gör att det kommer att ta dubbelt så lång tid som om jag hade fokuserat...
Knajd
Inlägg: 430
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Ditt drömbygge?

Inlägg av Knajd »

En stor jävla Typhoon-ubåt. Stor ska den va!
Skriv svar