Referens till J8.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
ThomasBorg
Inlägg: 52
Blev medlem: 09 apr 2012, 11:42
Namn: Thomas Borg
Ort: Gantofta

Referens till J8.

Inlägg av ThomasBorg »

Håller på att utnyttja den "underbara" svenska sommaren till att bygga två st J8:or... Den ena individen som ska bli en kärra från F19 har jag inte problem med, men vet inte riktigt vart jag ska kunna hitta angående "vanliga" J8:or. Ska göra en individ från F10...

Har också konstaterat att Airfixs ritning till deras J8 innehåller många fel... Bl.a vill dom att man ska kapa radioantennen, medan alla foton jag har visar klart och tydligt att antennen visst fanns på dom svenska planen...

Nåväl, hoppas någon kan hjälpa till med mitt lilla problem.
Thomas Borg
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Referens till J8.

Inlägg av Mats Averkvist »

Bilder brukar ju berätta en hel del och Gloster-boken av Mikael Forslund är full av sådana.

Bild
ThomasBorg
Inlägg: 52
Blev medlem: 09 apr 2012, 11:42
Namn: Thomas Borg
Ort: Gantofta

Pinsamt...

Inlägg av ThomasBorg »

Underbar koll man har på vilka böcker man har och inte har... Namnet Forslund väckte nån liten hjärncell till liv, och i gömmorna grävs boken Swedish Fighter Colours fram... Och gissa vad, där fanns ju J8 med... Som sagt var, pinsamt är ordet...
Thomas Borg
Skriv svar