Hjälp med ev uppdateringsset till CV9040C Ksp fäste torn

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
rogerjo1
Namn: Roger johansson

Hjälp med ev uppdateringsset till CV9040C Ksp fäste torn

Inlägg av rogerjo1 »

Hej, som titeln säger så undrar jag om det finns någon som kan hjälpa mig med bilder och ev mått av Ksp fästet med tillbehör på tornet till CV9040C för Hobbyboss CV9040C modell...för ett ev uppdateringsset ...

Jag har varit i kontakt nu med 2 st kända resin företag som gör uppdateringsset och tillbehör och bägge har visat intresse för att ev kan tänka sig att släppa detta fäste i framtiden men dom behöver referensbilder samt ev lite mått av fästet med tillbehör...
Jag har 8 bilder av detta fäste utan att ksp sitter i med ganska bra närbilder men vet inte om dessa räcker för dom ...
( djiti production fick dessa och för han räckte dom till men han har tyvärr inte kunnat göra detta set än pga problem med hälsan... Fick ett mail av han idag och han planerar fortfarande att släppa ett set men kan tyvärr inte säga när eller om ännu...)

Så finns det någon som har mer bilder och ev mått av dessa saker? Och kan tänkas vilja bidra med info utöver mina bilder jag tog på P4 för nåt år sedan som jag kan skicka med när jag skickar mina...
Någon som ev jobbar på ett regemente med möjlighet att fotografera och lägga ev en tummstock el liknande som syns väl på fotona? Eller ev redan har mått på det?

Skulle vara snällt att ev någon kan hjälpa till så kanske vi ev kan få detta viktiga ksp fäste som saknas på modellen nu...
Kan ingen hjälpa till så kommer jag skicka mina bilder iallafall men dom innehåller inga mått och vet ej om dom räcker till eftersom några detaljer ev saknas... Men jag gör ett försök iallafall...

Ena resin företaget frågade om det är något mer på modellen som saknas? Jag vet i nuläget att det är lådan baktill samt extraljusen...något mer?

Så finns det någon som har info och kan tänkas ev dela med sig av den så vore jag tacksamm och att vi ev kan få denna utgiven i resin...

Roger johansson
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Hjälp med ev uppdateringsset till CV9040C Ksp fäste torn

Inlägg av Erik_G »

Jag har inga mått, utan utgick ifrån några foton bara när jag schratchade lavetten för några år sedan. men har man en MAG 58 att gå efter borde det väl inte vara omöjligt att få till något så när rätt mått.
Misstänker att ditt fotomaterial är bättre än det jag hade att utgå ifrån.

Bild
rogerjo1
Namn: Roger johansson

Inlägg av rogerjo1 »

Tack för fotot Erik, ser riktigt fint ut.
Fick reda på från Ingvar här på forumet att mina referensbilder är på den sena ksp fästet som änvändes i afghanistan och inte i Liberia...
Vill du ha mina referensbilder så är det bara säga till...
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Jag visste inte ens att det fanns två olika fästen. Har inget på det senare fästet tyvärr, eftersom jag bara har bilder från tiden innan Afghanistan.

/E
Skriv svar