Andre B. skrev:Alltså...
De flesta tycker kanske inte att serien håller någon större kvalité idag
/ André
VAFALLS!? Inte håller någon större kvalitet! Jag får morgonkaffet i vrångstrupen när jag läser detta! Serien är det bästa som någonsin producerats! ... skriker tioåringen i mig som såg serien då den visades 21.00 på lördagskvällar i Sverige i slutet av sjuttiotalet.
Men utanpå tioåringen finns dessvärre idag en 50-årig gubbe med betydligt bittrare (och nyktrare?) syn på världen. Serien håller inte riktigt samma klass när jag ser den idag som för 40 år sedan. Antingen beror det på att tv underhållningen utvecklats eller så beror det på att min smak för tv-sci-fi avvecklats.
Men vilket som, du har definitivt rätt i att Eagle Transporter är ett ikoniskt rymdskepp. Kanske det bästa som gjorts. Och där är jag allvarlig. (Tioåringen och gubben nickar instämmande).
Jag har Airfix modell och den är inte särskilt bra. Vill man få den "korrekt" krävs det mycket jobb. Förhoppningsvis skalar MPC ner (och upp!) sin 48 Eagle.
- Ojojoj vad kul det ska bli, säger tioåringen.
- Hmm ... det här kommer bi ett jobbigt bygge, måste kolla igenom referenserna, kolla gamla filmklipp ... och så måste cockpiten superdetaljeras ... undrar om det kommer något ets ... och så måste jag ha en korrekt Alan Carter vid spakarna, säger gubben.