Efterlysning Dekaler!!!!! Bråttom som Hin Håle!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
jfall
Inlägg: 677
Blev medlem: 07 feb 2012, 00:00
Namn: Jakob Fall
Ort: Sollentuna, Stockholm

Efterlysning Dekaler!!!!! Bråttom som Hin Håle!

Inlägg av jfall »

Håller på att bygga en spitfire till en kille som ska fylla 50! Planet är Tamiyas MK.IX i 1/32 och jag har just upptäckt att dekalerna som kommer med är fullständigt jäkla dunderkass, fattar inte hur de kan skicka med så ruttna dekaler till en annan väldigt fin byggsats. Är de någon i stockholmsområdet som råkar ha aftermarket dekaler för individen nedan, variationer på stationskoden är OK, det är kammot som är spikat. att tillägga är att han fyller år i veckan så därför är det svårt att vänta på snigelpost från England. Är berred att betala ordentligt med stålar...
Bild

Jakob
Jakob Fall
AP
Björn H
Inlägg: 215
Blev medlem: 06 feb 2012, 23:24

Re: Efterlysning Dekaler!!!!! Bråttom som Hin Håle!

Inlägg av Björn H »

Hej Jakob,

jag har byggt ett par av Tamiyas Spritfires och svurit över dekalerna. Tills jag tog fram hårtorken och försiktigt värmde ner dem. De satte sig kanon. De pallar även för rejäla doser med Microsol och Microset så om du inte kasserat dekalerna så prova med hårtorksmetoden. Var noga med att du inte värmer för hårt.
Lycka till!

mvh
/Björn H
Skriv svar