Tack för ett bra 08-Open!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Joakim Hultman »

Ja, tack allesammans! En helg som denna gör mig utmattad, men lycklig. :)
Joche skrev: Till nästa år kanske man skall ha en skylt med "08-open mässhall" och inte bara "Stäng dörren" :-) Vi hittade snabbt handlarhallen men hade lite problem att förstå var själva utställningarna var, det löste sig såklart.
Vi uppmärksammade problemet när folk började trilla in i sekretariatet och frågade om det var här man betalade. Skyltar kom på plats, så småningom. ;)
Mattias Linde
Inlägg: 115
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:17
Ort: Uppsala

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Mattias Linde »

Även jag vill skicka mitt tack till arangörerna av detta eminenta evenemang. Det är alltid trevligt att komma ned till Solna på vårkanten. Även tack till alla som kom och lyssnade på mitt föredrag eller bara stannade till och pratade vid mitt bord.
M-eson
Inlägg: 225
Blev medlem: 19 feb 2015, 19:04
Namn: Mats Eriksson
Ort: Stockholm, Fruängen, Ex Pittsburgh, PA, USA

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av M-eson »

Tack för ett trevligt arrangemang. Första gången jag besökte en sån här träff efter att ha läst om dem i Allt om Hobby i åratal (och dreglat över bilderna på alla välbyggda alster). Två timmar på söndagen var allt jag kunde bända loss ur schemat och det var ju alldeles på tok för lite :D
Fantastiskt arbete med alla beskrivande texter, utställning, handlarhall, föredrag etc.
Kanske att jag vågar bidra med ett eget alster nästa gång, om inte annat skall jag avsätta mer tid.

/Mats E
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Anders.Edblad »

Instämmer med vad alla andra skrivit ett toppen arrangemang och ett extra plus för att alla modeller blir bedömda.
Vad jag kan komma ihåg är det också alltid bra väder!

Anders E
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Henrik R »

Det var riktigt väl genomfört i år. Hatten av för alla inblandade, ni gjorde ett topp jobb.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Joakim Hultman »

Anders.Edblad skrev: Vad jag kan komma ihåg är det också alltid bra väder!
Det kan vi tacka Lisa för som är väderansvarig! ;)
Michael
Inlägg: 138
Blev medlem: 31 jan 2012, 17:02
Ort: Helsingfors, Finland

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Michael »

Tackar för en bra utställning och tävling.
Mycket trevligt sälskap och många fina diskussioner

Skall nog försöka hitta till Open nästa år också (och försöka locka med mig mera finnar :) )

Michael
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Hobby-Importen »

Trevligt som vanligt, särskilt gillar jag, att de som inte syns så mycket utav arrangörerna är så vansinnigt trevliga. De som gör det som inte märks om det blir gjort, men desto mer om det inte görs.

Tack alla, utställare, besökare, arrangörer och även säljarna som tog de kunder jag så väl hade behövt! :-)

Fick t o m dela ut ett pris, (indirekt för IPMS-Stockholms hemsida) som tydligen räknades som ett av de absolut viktigaste av tidpunkten att döma, en komplimang om något! ;-)

Jens
Hobby-Importen
Jens
Daedalus Models
dandersson98
Inlägg: 52
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:17
Namn: Daniel Andersson
Ort: Gävle

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av dandersson98 »

Håller med ovanstående, en riktig bra genomförd utställning/tävling, även om man blir lite avundsjuk på vissas byggen :).
VolshebNik
Inlägg: 115
Blev medlem: 21 aug 2012, 12:50
Namn: Nikolaj
Ort: Riga, Latvia

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av VolshebNik »

Hello everybody,

Few days passed and now, when my emotions calm down, I would like to express my appreciation for the show.

First of all I would like to thank a lot Show Team for managing this great event, Special thanks goes to Kai for controlling the process and Ulf for arranging the judging. And of cause thanks to all who stay "behind the scene" and contributing to the show.

Second, I want say hello to all modelers who came to the show and bring their recent models. Every time I met old friends and it is great to find new friends there. When leave the show then most memories I bring back home - is about people, not just cool models. Because the best benefit of this kind of shows is Environment! Environment for modelers, for people! where we can meet, chat, drink beer, entertain ...

Although it's a tough job, I enjoy judging and will definitely like to do this again. It is such great experience - you learn a lot by detail inspecting other models ;)
Odd, thank you for your "partnership" ;) It was very valuable for me :)

All in all, I learn a lot every time. You guys have years of experience behind and it is great pleasure to learn how shows is running here.
Also, my special thanks goes to Sven Young for leading Scratch-building masterclass. You know it's please to see how other people works. :)
But these practical lessons are always interesting and is another good example of environment where people met, chat, exchange with experience... And we do not care about difference in nations, gender or whatever. Our language is - modeling :)

When I leave it became a bit sad, because had no chance to chat with all of you, but.. I hope to see you again other time!

All the best to you!

Sincerely yours,
Nik
Skriv svar