Tack för ett bra 08-Open!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Tobbe »

Nyss hemkommen och huvudet fullt av inspiration och nya modeller vill jag tacka alla som var där. Det var en otroligt trevlig helg. Stor Eloge till dem som anordnade det hela bakom kulisserna!

/Tobbe
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Daniel_A »

Instämmer! En trevlig helg på alla sätt. Stort tack från mig också.

/Daniel
bergwall
Inlägg: 614
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av bergwall »

Stort tack från mig också. Kul och inspirerande att se alla igen. Det händer mycket inom "svensk plast" nu.

Hälsningar
Robert
SwedBear
Inlägg: 62
Blev medlem: 24 okt 2014, 14:53
Namn: Björn Endre
Ort: Stockholm

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av SwedBear »

Efter att ha virrat runt i skolan ett tag för att hitta 08-Open (det visar sig att kommer man från ovansidan är det lätt att missa) så var det väldigt kul att se alla häftiga byggen som ställdes ut. Man blir väldigt inspirerad att bidra med något eget. Jag var där i lördags och det var kul att se mkt olika åldrar bland de som tittade.

Inte heller dumt att köpa på sig lite saker. Insåg dock att näta gång ska jag göra en riktig inköpslista på färger, verktyg etc. som jag är ute efter.
Stefan Eriksson
Inlägg: 58
Blev medlem: 09 feb 2012, 21:13
Ort: Halland

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Stefan Eriksson »

Finns det bilder att se någonstans från utställningen ?
(Önskar en som inte var där...)

/Stefan
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av SvenYoung »

Kan bara instämma med det som skrivits här ovan, stort tack för en mycket trevlig helg och fint arrangemang.

Tack också till 08-Open arrangörerna som bjöd in mig att hålla föredrag, och till er som kom för att lyssna - tyckte det var jättetrevligt och jag hoppas det kunde ge något.

Mvh
Sven
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Håkan
Inlägg: 45
Blev medlem: 26 jan 2012, 18:53

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Håkan »

Även jag får lov att instämma med föregående!

Stort tack till arrangörsteamet!

Alltid lika trevligt att delta i denna vårmönstring som 08-Open är! :)

//H
Joche
Inlägg: 16
Blev medlem: 06 jan 2014, 07:28

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Joche »

Japp, sannerligen inspirerande!

Till nästa år kanske man skall ha en skylt med "08-open mässhall" och inte bara "Stäng dörren" :-) Vi hittade snabbt handlarhallen men hade lite problem att förstå var själva utställningarna var, det löste sig såklart.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av Björn Fransson »

Stämmer in i den välförtjänta hyllningskören. Som alltid oerhört välarrangerat, massor av snygga och inspirerande byggen, alltför många modeller som jag ville köpa, men framför allt synnerligen trevligt att träffa så många av er.

Det här är en solitär hobby och efter alla timmar i källaren är det riktigt kul att få snacka modeller och hämta in både inspiration och tips från alla kunniga och trevliga byggare. Vi ses 2016 - och förhoppningsvis även i Göteborg (ja, eller Mölndal, då :)) och Malmö i höst.
FredrikAlmlöf
Inlägg: 143
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:47
Namn: Fredrik Almlöf
Ort: Uppsala

Re: Tack för ett bra 08-Open!

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Jag instämmer till fullo med ovanstående kommentarer! Bra jobbat!
/Fredrik
Skriv svar