Måla med transparanta färger.

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Måla med transparanta färger.

Inlägg av Stellan »

Ta med en liten behållare så får du en skvätt på byggmötet den 14e. En flaska räcker livet ut...
Stellan Schroeder Englund
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Måla med transparanta färger.

Inlägg av easy_company »

Låter toppen, tackar Stellan :)
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Falken
Inlägg: 104
Blev medlem: 08 okt 2014, 12:46
Namn: Robin Falkenhem

Re: Måla med transparanta färger.

Inlägg av Falken »

easy_company skrev:Tack för era tips, jag visste inte att man behövde späda den men nu vet jag det. Och Stellan jag väntar nog med att måla fönstren till sprutmålningskursen men ska laborera lite med den transparanta färgen på andra saker, jag väntar även på en liten kompressor som jag köpt men den ska nog komma snart det är en Iwata silver som jag köpte av Falken.
/Henrik Persson
Hej!
Kompressorn är allt framme, enligt Postens hemsida skall du ha fått två SMS-aviseringar. Kan de ha gått till fel nummer?
Sök på kolli-id, så ser du.
/Robin
It was the day that war broke out
Everyone seemed exited
While young men boasted
And talked of great times
We'll be finished by Christmas
Back home by the fire
Perish the distance
The bombs and the wire
Don't wake the lion

Lyrics by Magnum
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Måla med transparanta färger.

Inlägg av easy_company »

Falken skrev:
easy_company skrev:Tack för era tips, jag visste inte att man behövde späda den men nu vet jag det. Och Stellan jag väntar nog med att måla fönstren till sprutmålningskursen men ska laborera lite med den transparanta färgen på andra saker, jag väntar även på en liten kompressor som jag köpt men den ska nog komma snart det är en Iwata silver som jag köpte av Falken.
/Henrik Persson
Hej!
Kompressorn är allt framme, enligt Postens hemsida skall du ha fått två SMS-aviseringar. Kan de ha gått till fel nummer?
Sök på kolli-id, så ser du.
/Robin
Hej!
Nej jag har inte fått några sms....
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Skriv svar