På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
En liten reflexion på bild 3. Ny huv och (gammalt?) stort kronmärke på 52:an. Gammal D-huv och (nytt?) litet kronmärke på 66:an.
Sedan har de en verklig charm när de är lastade med 4 extratankar. De får så låg och tung profil. Synd bara att de inte fanns på F4, annars hade det varit ett måste-bygge. Hmm.
Härliga miljöbilder, Martin, tack för dem!
/Dan
MartinN skrev:Undrar om det inte är typiskt för 35E med långt avstånd mellan fösta och sista kodsiffran...?
Lite typiskt spaningskärror, kanske? Visst är det samma på rätt många S 32?
daneri skrev:En liten reflexion på bild 3. Ny huv och (gammalt?) stort
kronmärke på 52:an. Gammal D-huv och (nytt?) litet kronmärke på 66:an.
/Dan
Dessutom nya Fara, men i övrigt gamla stenciler på 52 medan 60 har fått de nya. Fast inga klämvarningsmarkeringar på luftbromsarna... Det här måste vara taget i brytpunkten, runt 1978?
Spännande bilder! Jag har aldrig skärskådat Draken sådär noga vilket gör det extra intressant att följa diskussionen. Jag har aldrig lagt märke till de enorma kronmärkena på nosen till exempel!