Nytt från Hobbyboss i 1/48

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Nytt från Hobbyboss i 1/48

Inlägg av Robert A »

En 109 G-2/G-6 i 1:48.. intressant. Kanske blir första tillverkare att lyckas få dem korrekt, eduard misslyckades och hasegawan är ok men föråldrade.
Om det är en nerskalning av trumpeteren är den misslyckad från start..
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Nytt från Hobbyboss i 1/48

Inlägg av Björn B »

Har dom inget roligt i 1/72. Kul att det kommer svenskt i 1/48 men jag bygger inte i den skalan
Björn Eriksson
Inlägg: 603
Blev medlem: 28 jan 2012, 00:29

Re: Nytt från Hobbyboss i 1/48

Inlägg av Björn Eriksson »

Trevliga nyheter!

Och dessutom 4 varianter av AMX i 1:48 vilka kan utgöra en bra grund för ett B3LA-bygge, Undrens tid verkar inte vara förbi, snart ger dom väl ut en Viggen i 1:48 också

Bild
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Nytt från Hobbyboss i 1/48

Inlägg av Erik_G »

AMX är ju redan på väg från Kinetic, och den ser fin ut på de bilder på testgjurningar som visats upp. Den första utgåvan kommer vara ensitsig, med nos för italiensk och brasiliansk version, men det ser ut att kunna bli en tvåsitsare också. Med tanke på att KInetic är på G med en AMX, AMK på väg med en Mig-31 så kan man ju undra om inte HB´s taktik är att kolla marknaden och så att säga sno kunder från de andra. Dock kommer ju Kinetic förmodligen släppa sin AMX relativt snart, så jag tror inte HB kommer sno så många kunder där.
Men man ska ju inte klaga.. HB/Trumpeter brukar ju få på pälsen för att deras modeller är felaktiga, har fel form eller har inkorrekta detaljer. Men trots detta tror jag deras Tunna kommer vara ljusår bättre än den där 1/48 tunnan som redan finns på marknaden.. hoppas jag..
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Nytt från Hobbyboss i 1/48

Inlägg av Johan Elvin »

It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Nytt från Hobbyboss i 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Utfällda luftbromsar med i lådan, minsann! Guldstjärna! Och de verkar också ha koll på versionerna exteriört, det där är ju en tydlig E (intressant val av version, för övrigt!). Undrar om all den där lasten är med i lådan också? Vill ha!
Johan Elvin
Inlägg: 986
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Nytt från Hobbyboss i 1/48

Inlägg av Johan Elvin »

En grej jag ser nu, 2st pitotrör, det fans väl bara ett I höger vinge eller har jag fel?

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Tobbe
Inlägg: 153
Blev medlem: 06 feb 2012, 18:43

Re: Nytt från Hobbyboss i 1/48

Inlägg av Tobbe »

Det brukar bli så när man speglar ena sidan till andra :D

/Tobbe
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Nytt från Hobbyboss i 1/48

Inlägg av Robin Nilsson »

Ett pitotrör för mycket går väl alltid att ta bort, det vore värre om de speglat den sidan där det inte finns något pitotrör ;-)
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Nytt från Hobbyboss i 1/48

Inlägg av Erik_G »

Björn Fransson skrev:Utfällda luftbromsar med i lådan, minsann! Guldstjärna! Och de verkar också ha koll på versionerna exteriört, det där är ju en tydlig E (intressant val av version, för övrigt!). Undrar om all den där lasten är med i lådan också? Vill ha!
Jo, men E var väl den versionen som kinesiska underättelsetjänsten hade mest detaljerad info om? :-)
Men ja, det ser ju ut som en Lansen, så det blir nog en sådan eller två.. såg dessutom nya CAD-bilder på Pilot Replicas Tunnan tidigare i dag.. usch, det blir ett dyrt år för mig..

/E
Skriv svar