Fick hem några trevliga leveranser

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av denstore »

kallenordlund skrev:
denstore skrev:Vad är hela idén med de här overtrees grejerna? Utan ets och dekaler, i tråkig vit låda?
Grejen som jag ser det är följande. I t.ex. Royal Class-lådan så får du med plast för två flygplan men märkningar för 16. Samma med profipacken. Dekaler för kanske sex, sju individer men bara plast till en. Overtrees ger dig kompletta uppsättningar plast till en mycket billig peng. Man har ju redan dekaler och beskrivning.
Låter som en bra grej om man vill bygga många. Nu bygger jag knappt något alls, så det känns inte mycket lönt för mig.:)
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av kallenordlund »

denstore skrev:
kallenordlund skrev:
denstore skrev:Vad är hela idén med de här overtrees grejerna? Utan ets och dekaler, i tråkig vit låda?
Grejen som jag ser det är följande. I t.ex. Royal Class-lådan så får du med plast för två flygplan men märkningar för 16. Samma med profipacken. Dekaler för kanske sex, sju individer men bara plast till en. Overtrees ger dig kompletta uppsättningar plast till en mycket billig peng. Man har ju redan dekaler och beskrivning.
Låter som en bra grej om man vill bygga många. Nu bygger jag knappt något alls, så det känns inte mycket lönt för mig.:)
Näe, vem tusan bygger mycket? Köpa kan man ju alltid :lol: :lol:
Skriv svar