Fick hem några trevliga leveranser

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av kallenordlund »

Har fått hem några roliga leveranser som garanterat ger många timmars nöje.

En Bf-109 G6 i Royal Class från Eduard
Bild

Fyra st. overtrees från eduard. Fantastiskt prisvärda.
Bild

En Bartini Beriev VVA-14 från Modelsvit. En rejäl tingest som fyller en lucka i min samling av knepiga ryska kärror :D
Bild

Sist men absolut inte minst så fick jag hem HK-models nya Dornier Do-335 Zerstörer i 1/32. Fantastisk kvalitét på gjutningar och detaljer.
Bild
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av Robert A »

Har eduard släppt den korrigerade versionen av deras G-6 ännu? Var snack om korrigerade vingar i deras nyhetsbrev ett par månader sedan. Var sjukt sugen på att köpa den men avvaktar själv den möjligen korrigerade versionen.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av kallenordlund »

Robert A skrev:Har eduard släppt den korrigerade versionen av deras G-6 ännu? Var snack om korrigerade vingar i deras nyhetsbrev ett par månader sedan. Var sjukt sugen på att köpa den men avvaktar själv den möjligen korrigerade versionen.
Vet faktiskt inte om den är släppt än. Mina boxar är den ursprungliga, något överdimensionerade varianten. Jag är ingen "rivet counter" så mig spelar det ingen större roll. Så länge jag själv är nöjd med resultatet så duger det :D
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av Lennart 12 »

Trevliga inköp Kalle. Din Beriev är både häftig och udda. Mycket nöje /Lennart
SwedBear
Inlägg: 62
Blev medlem: 24 okt 2014, 14:53
Namn: Björn Endre
Ort: Stockholm

Re: Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av SwedBear »

Jag köpte BF109 Royal Class när den släpptes men har inte hunnit bygga än. Insåg att jag nog ska fixa lite overtrees också så man kan bygga fler. Det påminner mig att jag måste testa ölglaset :).

Köpte även Eduards specialutgåva för Mig21 (http://www.eduard.com/store/index.php?c ... anid=23455). Ska nog löpa overtrees där också. Den ahr en häftig bok om Mig21 som tyvärr är på tjekiska ...

Den där BBA-14 är ju helt underbar. Vill ha. har insett att jag gillar lite udda plan.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av kallenordlund »

SwedBear skrev:Jag köpte BF109 Royal Class när den släpptes men har inte hunnit bygga än. Insåg att jag nog ska fixa lite overtrees också så man kan bygga fler. Det påminner mig att jag måste testa ölglaset :).

Köpte även Eduards specialutgåva för Mig21 (http://www.eduard.com/store/index.php?c ... anid=23455). Ska nog löpa overtrees där också. Den ahr en häftig bok om Mig21 som tyvärr är på tjekiska ...

Den där BBA-14 är ju helt underbar. Vill ha. har insett att jag gillar lite udda plan.
Ja, jag beställde hela setet med ölglas och underlägg på samma gång. Nu kan jag bjuda på 109-afton här hemma. Undrar om Spitfireölen funkar i dessa glas :)
SwedBear
Inlägg: 62
Blev medlem: 24 okt 2014, 14:53
Namn: Björn Endre
Ort: Stockholm

Re: Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av SwedBear »

Haha, Spitfireöl i BF109-glas ..... risken är att universum imploderar när de möts :). Själv tänker jag självklart njuta av lite god tysk öl i mitt glas. Eller så tror jag vi har någon nybryggd IPA som börjar bli klar att dricka ..

Funderar om jag ska sätta upp den lilla BF109-biten någonstans ... har en bit från en B25-bombare också från en kickstarter jag stöttade (https://www.kickstarter.com/projects/19 ... ecovery-fr). De skulle kanske passa bredvid varandra.
denstore
Inlägg: 936
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av denstore »

Vad är hela idén med de här overtrees grejerna? Utan ets och dekaler, i tråkig vit låda?
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av kallenordlund »

denstore skrev:Vad är hela idén med de här overtrees grejerna? Utan ets och dekaler, i tråkig vit låda?
Grejen som jag ser det är följande. I t.ex. Royal Class-lådan så får du med plast för två flygplan men märkningar för 16. Samma med profipacken. Dekaler för kanske sex, sju individer men bara plast till en. Overtrees ger dig kompletta uppsättningar plast till en mycket billig peng. Man har ju redan dekaler och beskrivning.
kallenordlund
Inlägg: 510
Blev medlem: 03 feb 2012, 20:52
Namn: Kalle Nordlund
Ort: Mariehamn

Re: Fick hem några trevliga leveranser

Inlägg av kallenordlund »

SwedBear skrev:Haha, Spitfireöl i BF109-glas ..... risken är att universum imploderar när de möts :). Själv tänker jag självklart njuta av lite god tysk öl i mitt glas. Eller så tror jag vi har någon nybryggd IPA som börjar bli klar att dricka ..

Funderar om jag ska sätta upp den lilla BF109-biten någonstans ... har en bit från en B25-bombare också från en kickstarter jag stöttade (https://www.kickstarter.com/projects/19 ... ecovery-fr). De skulle kanske passa bredvid varandra.
Trevligt! 10000$ och ett nytt schysst soffbord :lol:
Skriv svar