Eduards maskeringsset...

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Eduards maskeringsset...

Inlägg av Andre B. »

...för diverse modellers glashuvar, bland annat Airfix och Hasegava Mustang i 1/73 och Airfix Spitfire PR XIX (alltså de svenskrelaterade modellerna). Finns de att köpa någonstans här i Sverige? En annan modell man verkligen önskar det till är Italeri's Caproni...

// Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Eduards maskeringsset...

Inlägg av Snussugen »

Annars kan man ju bara beställa från deras hemsida. Eller du kanske vill komma lindrigare undan med frakten?
Live & let dry.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Eduards maskeringsset...

Inlägg av Andre B. »

Ärligt så tycker jag att det är något som skulle följa med modellen när man köper den idag. tänk modeller som Italeri´s Caproni, Airix nya Blenheim och den kommande Dornier'n. Hur ånga kronor dyrare skulle modellen bli om det följde med ett masksett för fönster/huv och hjul jämfört med att som nu köpa dem separat?

I dagsläget med alla kortbedrägerier mm så är kortet inte direkt det jag önskar använda vid näthandel. Och alternativen är orimlig dyra. Så ja, jag köper det helst över disk...

// Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Eduards maskeringsset...

Inlägg av Snussugen »

Jo, jag håller med fullständigt. Det hade underlättat en hel del om tillverkarna helt enkelt inkluderat det med sina modeller. Men sådan tur har vi inte! Tyvärr anses det vara en lyx, och priserna är därefter.

Jag har själv aldrig sett röken av masksett någonstans i Sverige, men Max på Rebell kanske har några?
Live & let dry.
Falken
Inlägg: 104
Blev medlem: 08 okt 2014, 12:46
Namn: Robin Falkenhem

Re: Eduards maskeringsset...

Inlägg av Falken »

Du kan handla med full trygghet av Eduard. Jag har köpt ett par gånger av dem, de har kortare leveranstid än när jag försökte köpa samma sak från en svensk butik... En gång skickade de fel grej, efter påpekande av mig så skickade de omedelbart den korrekta, utan att vilja ha den fellevererade tillbaka. Kanonservice på det stället!
It was the day that war broke out
Everyone seemed exited
While young men boasted
And talked of great times
We'll be finished by Christmas
Back home by the fire
Perish the distance
The bombs and the wire
Don't wake the lion

Lyrics by Magnum
Skriv svar