Politik

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Politik

Inlägg av Hobby-Importen »

Förlåt snälla människor, många vet att jag jobbar för ett politisk parti som tjänsteman
men det är inget jag pratar om på forumet eller tävlingarna (om ingen drar upp ämnet).

Men detta val gjorde jag en affisch samt tidningsannons som jag tyckte faktiskt hör lite
till IPMS, för jag törs lova (utan att kolla) att jag är den enda politiker som anser
"modellbygge" som merit för att bli vald. ;)

Länk till min blogg där den syns! :)

http://nt.se/bloggar/jens-lindell-mp/pe ... y=10145007

Jens
Daedalus Models
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Politik

Inlägg av Stellan »

Får läsa hela texten vid tillfälle men reagerar ändå för skrivningen "seriesamlare/älskare". Anar att det borde stå "seriesamlare/-älskare", annars är det risk att det missförstås :)

Vill passa på att uppmana alla att rösta.
Stellan Schroeder Englund
ecafrze
Inlägg: 138
Blev medlem: 08 feb 2012, 13:16

Re: Politik

Inlägg av ecafrze »

Tror inte det var en felskrivning av Jens, det där..! ;-)

Make models, not war!
_________________________
Fredrik Zetterberg

Plastmodeller är inte en hobby - det är en livsstil
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Politik

Inlägg av Janne Nilsson »

Vad har du för mål som gagnar oss modellbyggare? Men bespara oss för all del generaliserande svepningar. Hur skulle en röst på dig påverka min hobby?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: Politik

Inlägg av Hobby-Importen »

Janne, du ingår inte i min valkrets i alla fall, bara östgötar. ;)

Rent krasst, jag kommer bli invald i det jag satsar på, oavsett "personvalskampanj" eller inte. Affischen är en liten
protest mot alla jäkla perfekta människor som inte verkar ha något liv och väljare som vill ha perfekta människor
som inte existerar.
Demokrati måste grundas på ärlighet, och det blir fel när man måste börja med lögner för att ö h t kunna bli vald!

Se där, då blev det lite filosofi i stället för politik.

(Ber om ursäkt för placeringen f ö, skulle lagt inlägget i "Off-topic", kan någon moderator flytta, gör gärna det.

Jens
Daedalus Models
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Politik

Inlägg av Robin Nilsson »

Jens' personvalskampanj är väl bara politiskt relevant för de som hör till valkretsarna runt Norrköping ?
Jag tyckte att det var en rätt så kul affisch, uppfriskande rak jämfört med mycket annat som sitter uppe här i Sthlm (oavsett vilka politiska
åsikter man nu råkar ha ...)

Jens: du får väl jobba för att styrenet till plastmodeller ska vara baserat på kolkedjor från bio-råvara istället
för råolja som pumpas ur marken ;-)
Och jag förutsätter att de italienska motorcyklarna går på ekologiskt bränsle ;-)


tjo / Robin
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: Politik

Inlägg av Hobby-Importen »

Jo, det är runt Norrköping som är aktuellt (vilket inte gör någon skillnad, jag är i praktiken
garanterad en plats i kommunfullmäktige). Annars hade jag inte lagt ut den här, det hade varit
osmakligt tycker jag.
Tycker man ska politiker på allvar. Tycker att man ska ta politik på allvar.
Fast det innebär ju inte att man ska ta alla politikers politik på allvar förstås... ;)

Motorcyklarna går på bensin, men föraren använder ibland etanol när de står stilla! ;)

Jens
Senast redigerad av Hobby-Importen den 12 sep 2014, 11:02, redigerad totalt 1 gånger.
Daedalus Models
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Politik

Inlägg av Robin Nilsson »

Hobby-Importen skrev:Motorcyklarna går på bensin, men föraren använder ibland etanol när de står stilla! ;)

Jens
:lol:

Kör du med E40 eller späder du ut den :mrgreen:
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: Politik

Inlägg av Hobby-Importen »

Robin Nilsson skrev:
Hobby-Importen skrev:Motorcyklarna går på bensin, men föraren använder ibland etanol när de står stilla! ;)

Jens
:lol:

Kör du med E40 eller späder du ut den :mrgreen:
Är någon konstig EU-standard, tror det står "VAT-69" på den! ;)

Jens
Daedalus Models
BjörnK
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:25
Ort: Noueva Estockholmo

Re: Politik

Inlägg av BjörnK »

Validerad Av Trafiksäkerhetsverket -69??? Årgångssprit? Fint ska det vara!
Skriv svar