Långsökt men försök till efterlysning....

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
GunnarJ
Namn: Gunnar Jansson

Långsökt men försök till efterlysning....

Inlägg av GunnarJ »

I helgen fick jag den större och bästa delen av min modellsamling stulen från ett förråd. :evil:

Det rör sig bla om Zukei Muras 1/32 Ta 152 med alla tillbehör, två stycken Mustanger och Spitfire M IV i 1/32 från Tamiya med mycket resin och ets, bla från Barracuda och RB productions och Aires 1/32 cockpit till spitfire, Hasegawa 1/32 G-10, ett antal Dragon modeller i 1/35, sena Panzer IV J, "zwischenlösung", två tycken Me 262 , type -1A och -2A från Trumpeter m.m m.m
skulle någon mot förmodan se något av detta eller något sådant till försäljning på blocket eller tradera eller liknande så kontakta mig gärna på guj5@hotmail.com

Trodde inte i min enfald att någon skulle bryta sig in och ta modeller...antar det är snabba pengar de vill ha ..sen slump eller inte men konstigt nog fick dom med sig det "bästa"...hmmm men lyckades få behålla Trumpeters 1/16 Kungstiger iallafall. :-)

Tacksam för all "ögon" jag kan få ...sen får vi se vad försäkringsbolaget ställer sig till förlust av "byggsatser" :-)

Mvh Gunnar
Robin Nilsson

Re: Långsökt men försök till efterlysning....

Inlägg av Robin Nilsson »

Den stora frågan är väl om byggsatser kan anses vara 'stöldbegärlig egendom' (som försäkringsbolagen inte godkänner att man förvarar i förråd och dylikt) eller inte.
/ Robin
GunnarJ

Inlägg av GunnarJ »

Har väldigt svårt att tro att de skulle anse modeller vara "stöldbegärlig egendom"....fast när de ser vilka priser det är på vissa modeller kanske dom ändrar uppfattning.

/ Gunnar
Senast redigerad av GunnarJ den 02 sep 2014, 17:17, redigerad totalt 1 gånger.
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Tråkigt när det händer. I vilket område finns du?
Är det ett källarförråd så är det inte ovanligt att grannskapets ungdomar är skyldiga.

Om man skall skämta lite, det kanske var ett beställningsjobb?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Du kanske kunde prova att lägga in några köpes annonser på de svenska sälj&köp-sajterna. Ifall det finns någon som försöker kränga en eller annan av byggsatserna. Men inte för många i samma annons bara ....
/ Robin
GunnarJ

Inlägg av GunnarJ »

Ja beställningsjobb kan det ju vara men knappt någon vet om att jag har ett förråd, eller det är snarare en källarlokal, med modeller där...*ler*

En granne såg dom, tänkte ringa polisen då det verkade lite skumt och snabbt gick det, halv tolv i lördags kväll-natt dök en äldre mörk volvo kombi upp, backade upp mot baksidan av huset där det finns en dörr som via cykelutrymme går ut till källarförråden ,två "yngre" killar i mörka huvtröjor springer ut, öppnar dörren på på baksidan lastar in kartonger och påsar som de måste ha förberett och lagt innanför dörren. Inbrottet måste skett under dagen.
De hade samlat ihop allt innan, snöpligt för dom gick dörren i lås innan de fått med sig allt så en liten del blev kvar.
Är det lokala förmågor så borde polisen ha koll på vem som har en mörk äldre volvo kombi :-)...vi får se vad som händer..men känns inget vidare nu.

Bra idé Robin...man kanske ska lägga ut en trevare...*ler*

/ Gunnar
Skriv svar