Bälten...

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Snussugen

Bälten...

Inlägg av Snussugen »

Skulle vilja ha lite hjälp med dessa häxkonster.

Köpte nyligen Radubs 1/24 Luftwaffe-bälten till min 1/24 Fw190 D-9. Mycket hög kvalitet, men närapå obefintliga instruktioner; de visade redan hopsatta bälten ovanifrån och från sidan .. vilket inte sade mig ett skvatt.
Efter många om och men så fick jag ihop något som liknade dem.

Så kom då stunden då jag skulle limma fast dem på sätet... hur i allsin dar ska de sitta? Remmarna är ju sjuttio mil långa. Jag har Googlat bilder snudd på hela dagen men blir inte klok på hur de ska sitta, eller var... eller varför. Haha. Axelmojserna förstår jag väl någorlunda, men de gömmer ju hur sätbältena ligger på vartenda bild jag hittat. Dessutom verkar cockpiten lite väl liten för att få plats med allt mojs.

Så... skulle någon vilja vara snäll och förklara steg för steg hur och var de fyra häxkonsterna ska sitta? :)

Så här ser de ut.
Live & let dry.
Anmark

Re: Bälten...

Inlägg av Anmark »

Hej! Detta kanske kan hjälpa dig en bit på vägen åtminstone, http://www.eduard.com/store/out/media/8189.pdf. Beskrivning till Eduard FW-190 D-9 som visar hur PE bälten som medföljer ska sitta enligt dem åtminstone.

Johan
Snussugen

Re: Bälten...

Inlägg av Snussugen »

Tack så mycket, Anmark!

Ditt inlägg påminde mig om att jag hade kvar beskrivningen till Eduards 1/24 bälten som medföljde Fw190 A:n jag köpte av Boris... de visar tydligt var bältena ska sitta.

Jag är inte bara intelligent - utan väldigt smart också. ;) Host.

Tack än en gång, min gode herre!
Live & let dry.
Skriv svar