Airfix & Tp 80

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Inlägg: 892
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Airfix & Tp 80

Inlägg av Fenix »

Jag beställde denna för någon dag sen:

http://www.airfix.com/shop/aircraft/a08 ... ebiii-172/

1, Är det lätt att göra om denna till en Tp 80? Jag har redan Top Guns Tp 80 konvertering sats.

2, Någon som har byggt denna redan, och vet om det går att bygga den utan ryggtorn, eller om det måste spacklas och slipas vid ryggtornet för att få en Tp 80 av den?

3, Någon som vet hur kvalitén är på Airfix nya Lancasters?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Herr Katt
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 jan 2012, 01:48
Namn: Eduardo Mitchell

Re: Airfix & Tp 80

Inlägg av Herr Katt »

Top Guns Tp 80-konvertering var ursprungligen tänkt för att användas på Matchbox:s Lancaster... :o

Airfix:s nya Lancaster är troligtvis den bästa Lancasterbyggsats i 1/72 :) Har (haft) själv ett st. ex av varje Lanc-byggsats som har producerats i 1/72. Visserligen har jag sålt FROGs och Revells (gamla) till samlare men har fortfarande 1:a gen. Airfix (slutet på 50-talet) och andra generationen (utmärkt - från mitten av 70-talet), Matchbox - som har som alternativ de djupare luckor som en del VÄLDIGT STORA bomber krävde, Revells nya och Hasegawas ;)
Enda aber skulle kunna vara panellinjernas djup och bredd.
MVH Moggy

FÄRDIGA 2014: ACA Canadair Mk.4 RAF, Fujimi A-4C FAA, HP Mirage IIIEA I-016 FAA, FROG Meteor Mk.4 C-019 FAA, AFX Canberra T.64 FAA
WIP: ITAL G.222A FUJ A-Q Skyhawk, AFX Bristol 170 Freighter, Bilek MiG-21 PFM, Toko An-74
Skriv svar