2014 enligt Italeri

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: 2014 enligt Italeri

Inlägg av Robin Nilsson »

Ha. Ha. Ha ;-)
Mahatma G
Inlägg: 591
Blev medlem: 30 aug 2012, 17:49
Ort: Linköping

Re: 2014 enligt Italeri

Inlägg av Mahatma G »

Robin Nilsson skrev:Jag skulle vilja se diorama med en Hercules som lufttankar två CH-53 (?, stor US hkp) med varsin LAV pansarbil hängandes under.
Du kan väl alltid värma upp med ett nätt LiTHet bärgardiorama i 1:35? Fem FAMO med en Ferdinand på släp borde väl sitta som en smäck? Det gör sig fint på vilken fönsterbräda som helst. 8-)
/G
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: 2014 enligt Italeri

Inlägg av Robin Nilsson »

:D
Ingenjör AP
Inlägg: 48
Blev medlem: 25 okt 2012, 18:43
Namn: Anders P

Re: 2014 enligt Italeri

Inlägg av Ingenjör AP »

Nu är ni många som skrivit och önskat (lite som att kryssa i leksakskatalogerna inför jul) , men ingen har uppmärksammat Short Stirling och Horsa glidflygplan. Vart är vårt samhälle på väg?
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: 2014 enligt Italeri

Inlägg av Robin Nilsson »

Vad flygdiggarna diggar eller inte diggar tar jag inget ansvar för, en Horsa i skala 1/35 kanske jag möjligen skulle hetsa upp mig för ;-)

Jag håller mig till sånt som rör sig på marken :-)

/ Robin
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 2014 enligt Italeri

Inlägg av Björn B »

Äh. har redan byggt en Airfix Stirling och behöver inga fler. Ett bra Italeriår. Det fanns inget jag ville ha. :) Ungefär samma sak med Airfix och Revell. Inte mycket att hämta där heller.
Ett äggplan från Hasegawa, JAS 39 från Revell och en German civilian car från Diopart är dom enda nyheter jag kan komma på att jag vill ha.
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: 2014 enligt Italeri

Inlägg av Anders_Isaksson »

Var tog deras X-Craft vägen...? :shock:
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: 2014 enligt Italeri

Inlägg av Lurifax »

Anders_Isaksson skrev:Var tog deras X-Craft vägen...? :shock:
Jag ställer mig samma fråga. När jag såg bilden på den i förra katalogen kände jag att den riktigt längtade för att gosa in sig i mitt förråd. Attans synd om de skrotar den.
holst

CU@C4
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: 2014 enligt Italeri

Inlägg av Björn Fransson »

Ingenjör AP skrev:Nu är ni många som skrivit och önskat (lite som att kryssa i leksakskatalogerna inför jul) , men ingen har uppmärksammat Short Stirling och Horsa glidflygplan. Vart är vårt samhälle på väg?
För att inte tala om den allra största nyheten: H-21 i 1/48. Alla ni som velat bygga en HKP 1 kan nu tacka mig för att jag kämpade mig igenom Special Hobbys kanske inte helt igenom lyckade dito, vilket ju enligt modellbyggarens logik innebär att det nu kommer en som med största sannolikhet är betydligt mer lättbyggd. Naturligtvis valde jag en tidig målning på min HKP 1, vilket innebär ytterligare Belcher Bits-stöd för att jag ska kunna bygga en sen, vackert grön. Hm. Men grattis till er andra som ännu inte byggt denna underbara flygfarkost i 1/48!
Anders_Isaksson
Inlägg: 504
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:43
Ort: Stockholm

Re: 2014 enligt Italeri

Inlägg av Anders_Isaksson »

Lurifax skrev:
Anders_Isaksson skrev:Var tog deras X-Craft vägen...? :shock:
Jag ställer mig samma fråga. När jag såg bilden på den i förra katalogen kände jag att den riktigt längtade för att gosa in sig i mitt förråd. Attans synd om de skrotar den.
Har försökt kolla runt men kan bara se att den finns med på t ex Cybermodelers lista som en release för 2014.
Bara att fortsätta vänta då, även jag har gjort lite plats för den. :)
Skriv svar