MaratonMötes-Rapport =)

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av Hobby-Importen »

Janne Nilsson skrev:Ja, man får väl ta till sig kritiken och se till att vara mer lättklädd nästa gång priset delas ut?

Janne Nilsson
Man kanske skulle starta ett pris;
"Mest lättklädda prisutdelare"?
;)
Jens
Daedalus Models
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av denstore »

Hobby-Importen skrev:
Janne Nilsson skrev:Ja, man får väl ta till sig kritiken och se till att vara mer lättklädd nästa gång priset delas ut?

Janne Nilsson
Man kanske skulle starta ett pris;
"Mest lättklädda prisutdelare"?
;)
Jens
Jag är inte säker på att det är ett bra alternativ. Ingen av de som varit envolverade i prisutdelningen på de evenemang jag varit på, undertecknad inkluderad, vore ganska stor katastrof i bikini.... ;)
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av denstore »

Magnus Berggren skrev:
Hobby-Importen skrev:
Janne Nilsson skrev:Ja, man får väl ta till sig kritiken och se till att vara mer lättklädd nästa gång priset delas ut?

Janne Nilsson
Man kanske skulle starta ett pris;
"Mest lättklädda prisutdelare"?
;)
Jens
Jag är inte säker på att det är ett bra alternativ. Ingen av de som varit envolverade i prisutdelningen på de evenemang jag varit på, undertecknad inkluderad, vore trevlig syn, snarare ganska stor katastrof i bikini.... ;)
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av Lurifax »

Magnus Berggren skrev:
Janne Nilsson skrev:Ja, man får väl ta till sig kritiken och se till att vara mer lättklädd nästa gång priset delas ut?

Det finns faktiskt ett skäl till att Magnus inte har fått ta emot fler pris.
Han kanske inte är så produktiv men Plesiosauriusen var störtskön, med reservation för stavningen.

Janne Nilsson
Om du delar ut pris i mässingen, så ska jag se till att få något färdigt. :)
För h-vete grabbar! Jag sitter och drabbas av panikyrsel. Magnus bygger klart något och Janne i bara mässingen. Min syn är redan dålig. Å andra sidan känns det tryggt att veta att första steget i denna raket mot vansinnet har mycket låg sannolikhet för att antändas. :D
holst

CU@C4
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av denstore »

Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av Öken-Erik »

Det känns som om vi omgående bör lägga till en regel för bedömningen på C4a, nämligen att "tävlingsledningen förbehåller sej rätten att utesluta lättklädda domare som kan väcka anstöt hos publiken".

Öken-Erik :-)
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av Janne Nilsson »

Lurifax skrev:
Magnus Berggren skrev:
Janne Nilsson skrev:Ja, man får väl ta till sig kritiken och se till att vara mer lättklädd nästa gång priset delas ut?

Det finns faktiskt ett skäl till att Magnus inte har fått ta emot fler pris.
Han kanske inte är så produktiv men Plesiosauriusen var störtskön, med reservation för stavningen.

Janne Nilsson
Om du delar ut pris i mässingen, så ska jag se till att få något färdigt. :)
För h-vete grabbar! Jag sitter och drabbas av panikyrsel. Magnus bygger klart något och Janne i bara mässingen. Min syn är redan dålig. Å andra sidan känns det tryggt att veta att första steget i denna raket mot vansinnet har mycket låg sannolikhet för att antändas. :D
Så vi kommer att få se en mycket förväntasfull Peter Holst med nyinförskaffade glasögon på nästa C4-Open?
Kan det till och med bli så att Peter Holst köper upp modeller av välkända modellbyggare genom bulvaner för att sedan ställa ut i Magnus Berggrens namn? Hmm häng med in nästa avsnitt.......

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av MiniStuff »

:lol:
FredrikAlmlöf
Inlägg: 152
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:47
Namn: Fredrik Almlöf
Ort: Uppsala

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Skulle burkini kunna vara ett alternativ? :)
Skriv svar