MaratonMötes-Rapport =)

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av Lars Befring »

Hittade den här Byggmöt/Publik-Bygge rapporten på Modelweb:

Byggmöte i Pilsen

Med google translate blir den nästan läslig :D

Kort sammanfattning

Byggmöte för barn och ungdom men alla är välkomna. Handlare finns på plats för den som behöver köpa något (är handlarna på plats på Arsenalen?) Dom håller på i 10 timmar!!!

Dom verkar ha trevligt och dom har förstått att man kan inte bygga seriöst utan ordentlig skaffning!

/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av Ulf Lundberg »

Baggis! :lol:
Vi kommer att mosa det där rekordet på bygghelgen!
Handlare är inte bjudna till bygghelgen. Syftet med helgen är att vi ska bygga och lära av varandra och programmet är redan späckat.

Häng på den 5-6e maj och visa polackerna och världen hur ett riktigt byggmöte går till!
Intresseanmälan till mig på uffe.l.sax@glocalnet.net

Uffe
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av denstore »

Lars Befring skrev:
Dom verkar ha trevligt och dom har förstått att man kan inte bygga seriöst utan ordentlig skaffning!

/L
Helt sant.

Lite off topic, men jag höll på att flina ihjäl mig för några år sedan, när någon östeuropeisk modelltävling hade relativt lättklädda damer till prisutdelningen.
Hade det funkat i Sverige? Tja, vi hade antagligen hamnat på nyheterna i alla fall....:D
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av Sten Ekedahl »

Magnus Berggren skrev:
Lars Befring skrev:
Dom verkar ha trevligt och dom har förstått att man kan inte bygga seriöst utan ordentlig skaffning!

/L
Helt sant.

Lite off topic, men jag höll på att flina ihjäl mig för några år sedan, när någon östeuropeisk modelltävling hade relativt lättklädda damer till prisutdelningen.
Hade det funkat i Sverige? Tja, vi hade antagligen hamnat på nyheterna i alla fall....:D
Faktum är att på IPMS Open 81(eller möjligen 82) på Tekniska Museet delades priserna ut av en visserligen inte lättklädd, men dock mycket vacker ung dam. :oops:
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av denstore »

Och sen påstår folk att det inte var bättre förr! :)

Det är ju bara att inse. Den största dagen i ens liv, då vill man ju helst titta på något fint. Istället fick man stå ut med Janne Nilsson... ;)
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av Sten Ekedahl »

Magnus Berggren skrev:Och sen påstår folk att det inte var bättre förr! :)

Det är ju bara att inse. Den största dagen i ens liv, då vill man ju helst titta på något fint. Istället fick man stå ut med Janne Nilsson... ;)
Stackare! Jag lider med dig. :lol:
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av Ulf Lundberg »

Sten Ekedahl skrev:
Magnus Berggren skrev:Och sen påstår folk att det inte var bättre förr! :)

Det är ju bara att inse. Den största dagen i ens liv, då vill man ju helst titta på något fint. Istället fick man stå ut med Janne Nilsson... ;)
Stackare! Jag lider med dig. :lol:
Vad är detta?
Jag hoppas det är ett skämt.
Det framgår inte riktigt vad ni menar tycker jag.

Uffe
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av denstore »

Det är ett skämt.
Jag har hitintills bara fått ett pris som modellbyggare, och det var av Janne. Det är definitivt inget jag hade bytit ut mot något annat, oavsett om det så hade lämnats ut av hela Miss World-tävlingen i tropp.
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av Janne Nilsson »

Ja, man får väl ta till sig kritiken och se till att vara mer lättklädd nästa gång priset delas ut?

Det finns faktiskt ett skäl till att Magnus inte har fått ta emot fler pris.
Han kanske inte är så produktiv men Plesiosauriusen var störtskön, med reservation för stavningen.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: MaratonMötes-Rapport =)

Inlägg av denstore »

Janne Nilsson skrev:Ja, man får väl ta till sig kritiken och se till att vara mer lättklädd nästa gång priset delas ut?

Det finns faktiskt ett skäl till att Magnus inte har fått ta emot fler pris.
Han kanske inte är så produktiv men Plesiosauriusen var störtskön, med reservation för stavningen.

Janne Nilsson
Om du delar ut pris i mässingen, så ska jag se till att få något färdigt. :)
Skriv svar