Någon som varit i kontakt med alley cat tidigare?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Någon som varit i kontakt med alley cat tidigare?

Inlägg av Robert A »

Beställde ett korrigerings set till revells nya 109G-6 1:32 ifrån Alley Cat. En hel del av delarna var skevt gjutna och allmänt dåliga så kontaktade http://www.a2zeemodels.co.uk/
som tydligen är tillverkaren, bättre att gå till tillverkaren direkt tyckte jag. Har gått ett par dagar nu sedan jag mejla och la till bilder på de defekta delarna och ännu inget svar.

Har någon haft med dem att göra? Verkar vara usel kvalitets kontroll på delarna i alla fall om man jämför med aires and so on..

//Robert
AndersN

Re: Någon som varit i kontakt med alley cat tidigare?

Inlägg av AndersN »

Aldrig haft några problem med A2Zee. Jag har t.o.m fått delar jag själv slarvat bort utbytta...
Han har nog fullt upp gissar jag, det är en enmansfirma.
Eller, om du inte köpt direkt därifrån, är det nog idé att gå via återförsäljaren.

Skeva resindelar är knappast ett reklamationsärende, ett lagom långt dopp i nästan kokande vatten så rätar de på sig.
Robert A
Inlägg: 556
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:04
Ort: Nacka

Re: Någon som varit i kontakt med alley cat tidigare?

Inlägg av Robert A »

Problemet är att höjdrodrets fenor är böjda på kortsidan och krafitgt, kommer inte räta ut sig med bara uppvärmning. + att en del delar är av och den andra hälften inte ens fanns i påsen utan verkar sitta kvar i deras gjutform :)
Får ta och skicka mail igen om någon dag om de inte svarar, annars vet jag att man inte ska ha med den tillverkaren att göra.
AndersN

Re: Någon som varit i kontakt med alley cat tidigare?

Inlägg av AndersN »

Aha ja det var värre... Återstår att se om du är den ende, jag har nämligen samma set + fyra andra beställda.... Men tidigare konverteringar/byggsatser (~10st) har inte varit några problem med.
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Någon som varit i kontakt med alley cat tidigare?

Inlägg av Sten Ekedahl »

Har handlat från dem ett par gånger och är mycket nöjd både med varorna och snabb service. Har dock aldrig behövt reklamera något.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Skriv svar