Äntligen en X-47B i rätt skala

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Äntligen en X-47B i rätt skala

Inlägg av Lars Befring »

En ny tillverkares första modell:

Bild
Bild

och deras hemsida:

Freedom Model Kits
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Äntligen en X-47B i rätt skala

Inlägg av Erik_G »

Hoppas nån tar fram den lilla figuren med fjärrkontrollen också.

Bild
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Äntligen en X-47B i rätt skala

Inlägg av Stellan »

Ser ju inte alls ut som en Thunderbolt... aha X, inte P. Är det något photoshopskoj med de där laservapnena de har på armarna, eller är det RC för att köra maskinen på däcket? Jag ska beväpna min X-47 med Freedom Fries.
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Äntligen en X-47B i rätt skala

Inlägg av Björn Fransson »

Lite som om någon råkat köra över en Draken med ångvält. Det var bättre förr, va?
Johan Elvin
Inlägg: 989
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Äntligen en X-47B i rätt skala

Inlägg av Johan Elvin »

Tja
Man kan ju undra lite över hur tillverkarna väljer vilka förebilder dom ska göra modeller av?
Nåt provplan som det bara finns/fanns ett fåtal (eller ibland inga) av kommer som modell medans sånt som tillverkats och varit aktivt hur länge som helst är helt bortglömt....
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Äntligen en X-47B i rätt skala

Inlägg av Andre B. »

Det finns väl en passion för byggandet hos dem som tillverkar modellerna med? Och det gäller väl stora som små? Läste en intervju med Mr Tamiya i tidningen Bike för många år sedan. Bland annat så gick man in på valet av modeller man valde att tillverka. Tamiya har ju get ut en hel del 500 cc racingmaskiner förutom Ducati och Honda 1100R.

Kan tänka mig att det där UFO't tilltalat någon. Markpersonalen börjar se allt mer ut som de kom från någon Star Wars film... *s*

/ Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Äntligen en X-47B i rätt skala

Inlägg av Lars Befring »

Oooohhhhh!

den e ju urcool!

och politiskt helt korrekt!

/L

sedan tror jag faktiskt att en nu flygande prototyp säljer bättre än mångas "drömflygplan"
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Erik_G
Inlägg: 1028
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:26
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Re: Äntligen en X-47B i rätt skala

Inlägg av Erik_G »

Stellan skrev:Ser ju inte alls ut som en Thunderbolt... aha X, inte P. Är det något photoshopskoj med de där laservapnena de har på armarna, eller är det RC för att köra maskinen på däcket? Jag ska beväpna min X-47 med Freedom Fries.
Japp, det är en slags Sci-fi variant av en sån där sändare som varenda RC-pilot har.. den är till för att manövrera maskinen på däck fram till katapulten, sen tar R2D2 över.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Äntligen en X-47B i rätt skala

Inlägg av Janne.S »

Har de återanvänt F-14 landningsställen?
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Äntligen en X-47B i rätt skala

Inlägg av Stellan »

Maskinen är ju riktigt ball och lagom stor även i 1/48. Hittade en dokumentär om YF-23 i går och även den finns ju i modell. Tusan, tror jag har hittat mig ett nytt område att plocka förebilder ifrån. Hoppas att de däringa fjärrkontrollerna inte stör varandra och att de har koll på att allt blir spegelvänt beroende på hur de står när de rattar. Kan bli dyrbart annars...
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar