Revell Tyskland 2014

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Revell Tyskland 2014

Inlägg av Björn Fransson »

Och Gripen listad i oktober. Den som väntar på något gott... Annars var det lite klent med nyheter, men ändå lite kul med Trabantkombin!
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Revell Tyskland 2014

Inlägg av Joakim Hultman »

Trabant kombi!!! :D
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Revell Tyskland 2014

Inlägg av Björn B »

Självklart. Slå näven i karossen och vänta in kombin eller bygga klart?
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Revell Tyskland 2014

Inlägg av Joakim Hultman »

Gör en halvvändning i konverteringsbygget och gör en Lieferwagen (skåpbil) av den?
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Revell Tyskland 2014

Inlägg av Sten Ekedahl »

Det var ju inte många nyheter, mest återutgivningar med nya dekaler. :|
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
revonn88
Inlägg: 306
Blev medlem: 13 maj 2013, 17:13
Namn: per hammargård

Re: Revell Tyskland 2014

Inlägg av revonn88 »

Sten Ekedahl skrev:Det var ju inte många nyheter, mest återutgivningar med nya dekaler. :|
kanske dom kör på porshe 911 stuket ? det som är nytt syns aldrig för blanka ögat xD
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Revell Tyskland 2014

Inlägg av Stefan S »

14 helt nya formar och 8 modifierade fick jag det till.

Stefan
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Revell Tyskland 2014

Inlägg av Andre B. »

Tycker nog att Revell lyckas rätt bra. Konsttigt att inte fler uppmärksammar landstigningsfartyget med alla sina stridsfordon mer? Är det skalan på 1/144 som känns fel? Har det funnits stridsfordon i den skalan tidigare?

Sen vet jag inte om en ny Corsair i 1/72 (?) var det mest intressanta Revell kunde komma på. Italeri har ju redan innan en hög med corsair's som är väldigt fina. Airfix gör bra ifrån sig med engelska flygplan i 1/72 som "alla" har råd att köpa, kan bygga och dessutom ha plats med. Har Revell missat något här? Hade kanske varit roligt om de följt upp sin nya fina Ju 88 med något annat tyskt i 1/72. Varför inte något från första världskriget och då 1914?

Jag byggde Frogg's Ta 152 för många år sedan. Tycker det är kul att se den igen. Den har funnits på önskelistan länge. Kan Airfix och Italeri så borde väl Frog's gamla Ta funka med. Inte minst för vingarnas skull. Dragon's Ta 152 är fin men det är inte många som lyckas få ihop den...

Sedan har ju Revell faktiskt precis gett en ny ubåt i 1/72. Och förutom den nya Gripen som ändå är på väg så gav de faktiskt ut en 122:a i 1/2 som inte verkade uppmärksammas speciellt mycket...

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Revell Tyskland 2014

Inlägg av Mats Averkvist »

Jag ser att det kommer en Catalina i 1:48 också... det är väl Monograms tänker jag...

Man blir lite inspirerad när man ser vad den här killen har gjort... http://www.ipmsdeutschland.de/Flugzeuge ... alina.html
Skriv svar