Airfix 2014

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
denstore
Inlägg: 936
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Airfix 2014

Inlägg av denstore »

Jag tror att fartygsmodeller är lite ur modet. Och om sanningen ska fram, så är de ju ganska besvärliga att få färdiga. Många föredrar nog pansar och flyg, då byggtiden ligger på kanske en fjärdedel. Inte för att de är lättare, utan helt enkelt mer behändiga i formatet.
Dock så tror jag att fartygsmodellerna ska ses som långvarigare investeringar. Tamiyas 350-skepp har hållit sig hyfsat väl i 30-40 år, så om man bara gör formarna bra, så borde de generera inkomst under lång tid.
Airfix skulle mycket väl kunnat släppt ett par till 350-fartyg, men jag misstänker att Illustrious var ett dåligt val. Jag kan inte riktigt förstå varför ingen gör Rodney och Nelson. För mig var Rodney den riktiga vinnaren i jakten på Bismarck, och jag misstänker att jag inte är ensam om att gilla hennes udda utseende. Om de gjorde henne, så skulle det ju iofs vara bra om kvalitén vore många snäpp bättre än Illustrious. Hangarfartyg vore kul, men frågan är om de säljer så bra? Allra helst skulle jag vilja ha ett Couragous-klass-hangarfartyg, men det tror jag inte vi kommer att se i 1/350 under överskådlig tid....
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Airfix 2014

Inlägg av Stefan S »

Hade missat den här nya fartygsmodellen

http://www.airfix.com/shop/new-for-2014 ... -set-1400/

Ang samma modlel i flera olika lådor så är Fujimi och Aoshima bra på det , dom kan säkert få ut 20-30 olika lådor med i grunden samma modell (Nissan Skyline R32/33/34) :)


Stefan
Skriv svar