På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Det mesta känt sedan tidigare, eller väntat (som Lancaster B.I/III). Många gillar nog att Blenheimen kom i båda nosvarianterna. Swiften var däremot i 1/72, inte 1/48 som det spekulerades i. Men det gör ju inget för undertecknad som bygger båda skalorna.
Lite glest jämfört med förra året, men man kan ju begripa att 1/24 Typhoonen har tagit mycket krut från annat.
Skämt åsido, trevliga nyheter överlag men håller med om att 2014 kanske är lite av ett mellanår i 1/72 och 1/48.
Men med tanke på hur mycket nytt som släpps nuförtiden så kommer det inom några år säkert en ny Tempest från en eller annan tillverkare.
En ny fouga i 1:72 trevligt, hellers gamla relik kan hamna i tunnan då. En Gnat i 1:48 men återigen en tvåsitsig vart är de ensitsiga! samma visa med deras i 1:72.
Blenheim bombaren hoppas jag de gör rätt för de som finns har massa skumma formfel på bla motorkåporna och nosarna. En Do-17 med, mkt för de som bygger finskt
Du har rätt ingen new tooling.. då får de vara. Attans att ingen släpper en ordenlig sats, hoppas innerligt på eduard då tjeckerna använde kärran och de verkar släppa allt tjeckoslovakiskt.
En lite oväntad återutgivning var väl Boeing 707? 727 och 737 väcker inte mycket entusiasm hos mig, men fasiken vet om 707:an inte gör det. Det är något visst med de där pionjärjetairlinerkärrorna!
Bland de mer väntade, men inte desto mindre välkomna, utgivningarna var ju Lightningen i F.6-versionen. Hoppas på några sköna grå dekalalternativ där!
Jag är både glad och ledsen. På sätt och vis ger det ju en viss möjlighet att hämta andan, då jag kände att jag skulle få svårt med för många nyheter i 148, men samtidigt ville jag verkligen ha en Swift i 1/48....