Ny modell från Marivox

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Ny modell från Marivox

Inlägg av Mats Averkvist »

Jag nästan tappade hakan häromdagen då jag bläddrade igenom det senaste numret av Model Aircraft International. Marivox har kommit med en ny modell!! Jag antar att detta är heta nyheter eftersom jag inte har sett något om det på forumet här. Tyvärr är det fel skala för mig, men det är ju SVENSKT!! Va' kul!

Bild

http://marivoxmodels.net/latest-news/15 ... -available
Nicklas Karlén
Inlägg: 880
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Ny modell från Marivox

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det är Techmod:s FF33E som ligger i Marivox lådan men med nya dekaler, riktigt nice ;) .. En trevlig kärra som blir större än man tror. Det finns lite fotoets till den från Part för den som gillar lite extra pill. Jag har inget i mot reboxar när det görs på detta sätt. Jag har Techmod låda i mitt förråd. Det kanske är dags att plocka fram den och bygga den. Man kanske kan kolla med Jens Lindell om det finns några dekaler att tillgå separat

Här är en liten recension från Hyperscale.

Nicklas

http://www.hyperscale.com/2010/reviews/ ... ewmd_1.htm
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ny modell från Marivox

Inlägg av Stellan »

WOW! Jag har en känsla av att en viss Herr Q kanske kommer bygga denna?
Stellan Schroeder Englund
Johan Elvin
Inlägg: 989
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: Ny modell från Marivox

Inlägg av Johan Elvin »

Faktum är att denna skiljer sig lite från Techmods egna utgåva, då den svenska varianten har ett anorlunda frontparti gämfört med den tyska.
Ska man bygga svenskt så är det enklast att köpa marivox utgåva.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Ny modell från Marivox

Inlägg av Janne Nilsson »

Vacker kärra. Och det verkar vara en bra modell. Fast riggningen ser lite avskräckande ut?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
LarsaQ
Inlägg: 236
Blev medlem: 12 feb 2012, 09:27
Namn: Lars Qvarfordt
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Ny modell från Marivox

Inlägg av LarsaQ »

Jodå, jag har en halvklar med Techmod kartong. Den blir himla trevlig om du bygger den rakt ur lådan men lägger du ner lite timmar på den blir den klart kul. Jag har vetat om denna utgåva under en tid men nästan glömt bort att den skulle komma ut. Mycket varmt rekommenderad. Jag återkommer med lite bilder senare.
LarsaQ
Skriv svar