jag heter Leif Åkerström, jag har "smygkikat" lite här då och då, efter att ha pratat med Mats Stråhle och Lars Qvarfordt. Jag har aldrig byggt ngt "krigiskt", utan bara bilar, mestadels i skala 1/8, detta är modeller som blir runt halvmetern långa.
På sista 08-open/CCM-open blev jag glatt överraskad och MYCKET stolt över att få IPMS specialpris för min dragster, Stort tack för denna utmärkelse!!
Jag har som sagt aldrig byggt ngt krigsrelaterat, men kan absolut uppskatta dessa (era) byggen, jag häpnar i var och varannan tråd över detaljrikedomen och strävan efter historisk korrekthet, ibland känner jag: Jaha, ett silverfärgat plan till

Priset som jag fick av er på IPMS är en VW KÛbelwagen 1/24, och nu kliar det i fingrarna att "förädla" denna modell, så jag tänkte passa på att be om hjälp/råd- jag söker en stjärnmotor, ca 45-50mm i diameter, och ett par figurer..en som kliar sig i huvudet, och en som sitter på huk med händerna på knäna.
Jag har lovat Stellan att bygga ngt av modellen till nästa år's Open, och min tanke är väl att också försöka förfära er här med framskridandet av bygget.
Hoppas att någon här har lust att hjälpa en ny-inryckt..med var jag kan finna dessa delar, el. ngt. liknande.. och så hoppas jag att jag inte skrivit i fel forum, isåfall flytta gärna mitt inlägg..
Mvh
Leif Åkerström