Nicks och våra forum!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Tankman
Namn: Mats Stråhle

Nicks och våra forum!

Inlägg av Tankman »

Hej på er alla medmodellare!
Nu har vår hemsida varit uppe under några veckor och besökarantalet ökar stadigt, massor av information utbyts och tonen är god och vänlig.

En sak som slår mig är att användandet av nicks ökat betydligt och det är väl inget större fel med det
Själv har jag ett sådant också som har en historisk innebörd för mig.
Men jag ser dock till att i mina inlägg så framgår det vad jag heter.
Att bara ha ett nick och inget mer är måhända ett nutida sätt att förhålla sig till sina medmänniskor men jag är nog mer gammaldags än så.
För mig är det en självklarhet att den jag har ett informationsutbyte med ska veta vem jag är och inte "gömma" mig i anonymiteten som är så enkel att skapa på nätet.
I mitt vardaglig arbete så träffar jag mängder med människor (jag ska stå på mässa i fyra dagar över helgen) och skulle aldrig drömma om att ha anonyma diskussioner.

Som jag ser det är det inte någon form av "registrering" eller liknande utan ett normalt vardagsförfarande som har sin grund i hyfs och etikett.

Att skapa en signatur med namn och ett eventuellt återkommande meddelande eller liknande är lätt att göra i er kontrollpanel och jag uppmuntrar er att gå dit och göra våra forum ännu vänligare och öppnare.

mvh
Mats Stråhle
Janne Nilsson

Re: Nicks och våra forum!

Inlägg av Janne Nilsson »

Det blir ju lite fånigt att vara anonym när man faktiskt känner så många inom hobbyn och även träffar en stor del regelbundet.

Om man har synpunkter, presenterar fakta eller rent allmänt tycker till så får ju ens resonemang mer pondus om de andra vet vilken erfarenhet och kunskap man har inom området. Eller tvärtom i vissa fall.

Framförallt tycker jag det är viktigt att vara namngiven om man skall göra affärer.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Pulpinator
Kontakt:

Inlägg av Pulpinator »

Kan bara instämma med föregående talare.
/Hasse Göransson - bokkrämare
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Håller helt med!
Visserligen skriver jag under med Öken-Erik/Desert-Erik men det är mer som en "kul grej" och mitt namn fins alltid med.

Öken-Erik
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Vänta lite... det kanske det inte gör längre... :shock:
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Eftersom jag nu börjat fundera nu när detta ämne kommit upp så funderar jag på att skaffa ett nytt nickname istället för Robin Nilsson, jag funderar på 'Thinkman' ......
Viktor

Inlägg av Viktor »

;-)
Limma lugnt!
Hobby-Importen
Namn: Jens Lindell

Inlägg av Hobby-Importen »

Att jag kör med "Hobby-Importen", är för att skilja mig från de andra
Jensarna som finns, och samtidigt ge mig en identitet till tävlingarna
som gör det lättare för forumdeltagarna att identifiera mig.

Och skriva under är självklart,

Jens
Daedalus Models
Pulpinator
Kontakt:

Inlägg av Pulpinator »

Mitt nick Pulpinator kommer sig av att jag fick en felsändning böcker från Osprey en gång. Standardförarande är då att man destruerar ("pulp") böckerna, river sönder dom helt enkelt och skickar ett "certificate of destruction". För att slippa skicka in dokument tog en kund (Oskar?) en bild på elakt grinande Hasse som river sönder fina böcker.
Ospreyfolket tyckte de var så knäppt att bilden nu lär sitta på deras kontor med rubriken "Hans the Pulpinator" :-)
/Hasse Göransson - bokkrämare
Viktor

Inlägg av Viktor »

Pulpinator skrev:Mitt nick Pulpinator kommer sig av att jag fick en felsändning böcker från Osprey en gång. Standardförarande är då att man destruerar ("pulp") böckerna, river sönder dom helt enkelt och skickar ett "certificate of destruction". För att slippa skicka in dokument tog en kund (Oskar?) en bild på elakt grinande Hasse som river sönder fina böcker.
Ospreyfolket tyckte de var så knäppt att bilden nu lär sitta på deras kontor med rubriken "Hans the Pulpinator" :-)
:lol: :lol:
Den var bra (dock synd på nya böcker...)
Limma lugnt!
Skriv svar