Italeri ger ut X-craft midget submarine

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lennart

Re: Italeri ger ut X-craft midget submarine

Inlägg av Lennart »

Ha ha,skämtare där !! Lite lustigt.Jag visade min fru en scratchad X-craft för ett par veckor sedan på warship models sida.Och sa,tänk om den där kunde komma som modell? Hennes reaktion var ,fy vad ful den var.Så nu skall jag terra" henne med den så fort som möjligt.Hade en ide att bygga den faktiskt för ett antal år sedan,så fick jag syn på Seeteufel,och så blev det en sån i stället /Lennart
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Italeri ger ut X-craft midget submarine

Inlägg av Stellan »

Lennart, du får bevaka utgivningsdatum på X:et och sno ihop den på en helg. Något säger mig att den är enkel i uppbyggnad och snabb att bygga. Du får göra ett undervattensdio där de lägger ut minorna under Tirpitz, kanske en dykare eller två?

Eftersom den inte skulle synas behövde de inte göra den linjeskön som en Spitfire.
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Italeri ger ut X-craft midget submarine

Inlägg av Lennart »

En riktigt kul och intressant ide Stellan.Det där får nog förverkligas.
Förbokade en modell direkt jag såg din blänkare om den./Lennart
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Italeri ger ut X-craft midget submarine

Inlägg av Stellan »

Lennart skrev:En riktigt kul och intressant ide Stellan.Det där får nog förverkligas.
Förbokade en modell direkt jag såg din blänkare om den./Lennart
Oj, då ska vi alltså inte bara hålla koll på när den finns ute utan även dina byggnationer av den lille. Ska bli kul att se vad du hittar på.
Stellan Schroeder Englund
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Italeri ger ut X-craft midget submarine

Inlägg av Henrik R »

Det var inte bara chockladbåtar Italeri hade på G. Den där F-104:an i 1/32 verkar högintressant.
Skriv svar