Gloster Meteor T7

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Gloster Meteor T7

Inlägg av Henrik Bergman »

Hej!

Finns det någon där ute som har koll på vilken färg säten och bälten i Gloster Meteor T7, har.
Sitter och planerar bygget av min måldragare från Svensk Flygtjänst, men har inte hittat så mycket när jag söker på nätet.
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Gloster Meteor T7

Inlägg av Sten Ekedahl »

Inte för att jag vet med säkerhet när det gäller just Flygtjänst Meteor, men engelska flygplan från den epoken var nästan undantagslöst svarta i cockpit.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: Gloster Meteor T7

Inlägg av Henrik Bergman »

Hej Sten!

Ja, engelska flygplan, från 50-talet, är ju kännda för att vara lite svarta i cockpit :)
Jag tror att jag nu, har fått tag på allt jag behöver.

Tack alla som hjälpt mig.
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Gloster Meteor T7

Inlägg av Björn Fransson »

Du får gärna dela med dig av den kunskapen! :) Jag har också en Meteor T 7 liggandes på hyllan. Hur gör du med dekalerna?
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: Gloster Meteor T7

Inlägg av Henrik Bergman »

Hej Björn!

Dekalerna är specialbeställda ifrån USA.
Jag minns dock inte vem som har tryckt dem, men det är Robert Bergwall som har gjort det fina underlaget.

Fridens...
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Gloster Meteor T7

Inlägg av Mats Averkvist »

Färger i cockpit ser ut ungefär som 2-sits-Vampire. Det finns en del bilder i boken Modellers Datafile om Meteor.
Är det någon som vill ta en tur till Svedino och titta i hans meteor...?
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Gloster Meteor T7

Inlägg av magnusf »

Min fick röda bakelitsäten och svart inredning. Minns inte hur noga jag kollade upp det där med sätena dock...

Bild
Man kan ana de röda sätena, av någon j-a anledning så tog jag aldrig någon bild innan locket var på...

Hälsningar

Magnus
Skriv svar