Jag tänkte bara tipsa om att jag häromdagen fick möjlighet att titta i ”FV Målmateriel Beskrivning” från 1967 resp. 1989. De innehöll skisser och mått på vingmål VM 4, pilmål PM 5, droppmål/pilmål PM 7, droppmål DF 4 och vingmål VM 6 som kunde bogseras av J 29, J 32B/D, Skyraider och/eller Meteor. Hör av er om ni önskar mått och skisser på dessa.
/Emil
Flygbogserade mål i svenska flygvapnet
-
-
- Namn: Robert Bergwall
Re: Flygbogserade mål i svenska flygvapnet
Oboy!!!
Jag är ruskigt intresserad av PM4/PM7! Haf letat och ringt på diverse håll om det här.
Hälsningar
Robert
Jag är ruskigt intresserad av PM4/PM7! Haf letat och ringt på diverse håll om det här.
Hälsningar
Robert
Håller med Robert, vore mycket intressant att ta del av informationen om dessa vingmål. Skrev en gång lite om dessa i SFT 3/2000 men mina ritningar baserade då enbart på foto tolknigar och tillgängliga mått. Vore kul att se hur rätt//fel dom blev.
Anders
Anders
-
Hej!
Pilmål fem var bogserad också av finska Il-28or. Mått och skisser för PM5 skulle vara jättekult.
Träffindikatoren var först SAAB-Bülow BT 23 PG med två BT23 MK mikrofoner och senare integrerad helhet BT 23 KG 10. Så skriver Jyrki Laukkanen i hans bok av Il-28. Finns det mått för dessa apparater också?
MvH
Kari
Pilmål fem var bogserad också av finska Il-28or. Mått och skisser för PM5 skulle vara jättekult.
Träffindikatoren var först SAAB-Bülow BT 23 PG med två BT23 MK mikrofoner och senare integrerad helhet BT 23 KG 10. Så skriver Jyrki Laukkanen i hans bok av Il-28. Finns det mått för dessa apparater också?
MvH
Kari