MT-LB / PBV 401 med extra pansar

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
affe
Inlägg: 7
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:08

MT-LB / PBV 401 med extra pansar

Inlägg av affe »

Snubblade över en intressant bild på internet. Bilden föreställer vad jag tror är en MT-LB med någon form av extra pansar. Kamoflaget ser lite halvsvenskt ut.
http://www.army-technology.com/contract ... image2.jpg
Har en MT-LB-byggsats liggande som jag gärna skulle vilja bygga som den på bilden, men känner att jag vill ha mer info och bilder för att slippa gissa hur resten ser ut. Är det någon här som vet mer om fordonet på bilden eller vet var jag kan hitta mer info?

/Anders
Thord Wedman
Inlägg: 120
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:15
Ort: Mullsjö

Re: MT-LB / PBV 401 med extra pansar

Inlägg av Thord Wedman »

Om du tittar i bildadressen så står det akers.
Det säger mig att vagnen är något som Åkers krutbruk fipplat med.
Att det är en 401:a ser man på blinkersen på framskärmen samt, som du säger, mönstermålningen.

/Thord
affe
Inlägg: 7
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:08

Re: MT-LB / PBV 401 med extra pansar

Inlägg av affe »

Tack för svaret. Var inne på "åkers krutbruk"-spåret jag med men kunde inte lista ut nått mer, blir att göra en fri tolkning tror jag om inget annat dyker upp. Kul att veta att det är en 401:a under plåtarna i alla fall.

/Anders
Thord Wedman
Inlägg: 120
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:15
Ort: Mullsjö

Re: MT-LB / PBV 401 med extra pansar

Inlägg av Thord Wedman »

Jag skickade ett mail till Åkers krutbruk igår och fick detta svar idag:
"Bilden som du har hittat kommer från en studie av signaturanpassning. Tyvärr kan vi inte få fram fler bilder."

/Thord
affe
Inlägg: 7
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:08

Re: MT-LB / PBV 401 med extra pansar

Inlägg av affe »

Ja så kunde man ju ha gjort, trevligt att de svarade i alla fall. Blir att gissa sig fram från det man kan se.

/anders
Skriv svar