Uppdateringsset till CV9040C från Djiti´s production !
Uppdateringsset till CV9040C från Djiti´s production !
Har precis haft mail kontakt med Djiti production ang uppdateringset till hobbyboss CV9040C efter att jag skickat bilder till han på ksp fästet på tornet eftersom han saknade det förut och då skrev han att förutom ksp på tornet att han tänkt att setet även skulle innehålla följande saker!
actually i thought include : roadwheels, hatches, tool/ski box on the rear, bosh flashlights, and the barrel
some of these parts are already used for my first CV9040 detail set
kind regards
och så frågade han om det behövdes något mer i setet och jag nämde att ev verktygen om dom saknas i modellen ( jag har inte fått min ännu men alla bilder jag sett har inte yxa + spett, den jag såg på P4 hadde dessa verktyg) samt att jag nämde även lampan som lyser upp svenska flaggan på tornet.
Är det något mer skriv till han tala om det och visa även gärna foto på saken.
Hoppas det är många som köper denna sats när den kommer ut så kanske han fortsätter att göra svenska saker
actually i thought include : roadwheels, hatches, tool/ski box on the rear, bosh flashlights, and the barrel
some of these parts are already used for my first CV9040 detail set
kind regards
och så frågade han om det behövdes något mer i setet och jag nämde att ev verktygen om dom saknas i modellen ( jag har inte fått min ännu men alla bilder jag sett har inte yxa + spett, den jag såg på P4 hadde dessa verktyg) samt att jag nämde även lampan som lyser upp svenska flaggan på tornet.
Är det något mer skriv till han tala om det och visa även gärna foto på saken.
Hoppas det är många som köper denna sats när den kommer ut så kanske han fortsätter att göra svenska saker
-
- Namn: Lars Befring
Re: Uppdateringsset till CV9040C från Djiti´s production !
Yay!!!!
Mer och bättre svenskt! Jag undrar hur många man-timmar entusiaster som du och andra lägger ner för att göra bättre och intressanta modeller och tillbehör!
tack för jobbet och infot!
/L
Mer och bättre svenskt! Jag undrar hur många man-timmar entusiaster som du och andra lägger ner för att göra bättre och intressanta modeller och tillbehör!
tack för jobbet och infot!
/L
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Jätteroligt med en sats till CV9040C!
Djiti har länge, länge sökt referenser, mått, bilder osv på svenska uniformer, fordon osv. Har själv lagt upp en efterlysning å hans vägnar här på forumet en gång. Hoppas han får det han behöver, det är inte varje dag man hittar en utländsk tillverkare som verkligen brinner för svenskt!
Roger, nämnde han om ksp-lavetten på torntaket är med i satsen? Jag vet att detta var just en sådan detalj som han behövde mer information, bilder och mått på. Hoppas han fick det, synd om denna skulle saknas i satsen.
Djiti har länge, länge sökt referenser, mått, bilder osv på svenska uniformer, fordon osv. Har själv lagt upp en efterlysning å hans vägnar här på forumet en gång. Hoppas han får det han behöver, det är inte varje dag man hittar en utländsk tillverkare som verkligen brinner för svenskt!
Roger, nämnde han om ksp-lavetten på torntaket är med i satsen? Jag vet att detta var just en sådan detalj som han behövde mer information, bilder och mått på. Hoppas han fick det, synd om denna skulle saknas i satsen.
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Underbart!!
Detta har jag gått och väntat på!
Ska bli kul att se vad han lyckas få till.
Detta har jag gått och väntat på!
Ska bli kul att se vad han lyckas få till.
Mvh
Emil Juhl
Emil Juhl
Djiti har fått både bilder på uppställd och upphängd utrustning och uniform samt på en liten hemvärnsplutonchef med m/90, kevlarhjälm, stridsväst och i stort sett så modern utrustning värnet har, både i givakt och anläggning, så jag tror han har vad han behöver. Det han frågat om är ökenuniform och Ak5C, men det tror jag att jag redan yrat om.
Super! Då har vi kanske en del svenska släpp att se fram emot från DjitiLillen skrev:Djiti har fått både bilder på uppställd och upphängd utrustning och uniform samt på en liten hemvärnsplutonchef med m/90, kevlarhjälm, stridsväst och i stort sett så modern utrustning värnet har, både i givakt och anläggning, så jag tror han har vad han behöver. Det han frågat om är ökenuniform och Ak5C, men det tror jag att jag redan yrat om.

"Svenne-Kongo"
Jo, han har nog det han behöver för tak-ksp:n. Förmodar att den kommer att finnas med i satsen.SvenYoung skrev:Jätteroligt med en sats till CV9040C!
Roger, nämnde han om ksp-lavetten på torntaket är med i satsen? Hoppas han fick det, synd om denna skulle saknas i satsen.
Det finns även fler lite mer omfattande projekt under arbete.
-
Hur många grundbyggsatser behöver jag inhandla ?Kjell.S skrev:Jo, han har nog det han behöver för tak-ksp:n. Förmodar att den kommer att finnas med i satsen.SvenYoung skrev:Jätteroligt med en sats till CV9040C!
Roger, nämnde han om ksp-lavetten på torntaket är med i satsen? Hoppas han fick det, synd om denna skulle saknas i satsen.

Kjell.S skrev:Jo, han har nog det han behöver för tak-ksp:n. Förmodar att den kommer att finnas med i satsen.SvenYoung skrev:Jätteroligt med en sats till CV9040C!
Kanonbra Kjell, då hoppas vi på flera roliga projekt.
Jag vet att han har varit sugen att ta fram en Bgbv 90 också. Den väntar jag på med STOR spänning

"Svenne-Kongo"
Hej Sven, ja han sa att ksp lavetten skulle ingå det är den jag skickat massa foton på. vet ej när satsen kommer ut men vi får hoppas snart.